• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Postcode+nr omzetten in adres-woonplaats

Status
Niet open voor verdere reacties.

EagleHunter

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2001
Wanneer ik een klant aan de telefoon heb, wil ik niet meer stuntelen met de vraag: "Herehuisplein 83, is dat met dubbel e?"

Of: "Couwenhoven, hoe spel ik dat?"

Mijn vraag luidt dus: Welk programma, dat samenwerkt met Office, kan postcodes + huisnr. omzetten in een adres en woonplaats?

Mijn dank!

p.s. lees ook even mijn andere vraag ; "Factuur naar klant uit database"

Laatst bewerkt:
zet de link van de vorige vraag ff in deze topic, gaat sneller dan zoeken;)

De postcodes zijn in der tijd ontwikkeld door de PTT, tegenwoordig TPG post, een dochter bedrijf, CENDIS heeft het alleen recht op de postcode tabel.
Het is mogelijk een licentie te nemen om maandelijke updates te krijgen, kost wel wat, maar dan heb je ook wat...

Wij hebben twee licenties, die komen samen op z'n 1000 euro per jaar meen ik.

In eerste instantie had ik de hoop opgegeven, maar ik kan er gewoon niet bij dat er geen goede oplossing voor mijn vraag is. Er is vast wel iemand die een soort postcode-programma kent.

En zonder dat het me 1000 Euro kost natuurlijk, want daar zit niemand op te wachten. (Behalve de mensen die er hun brood mee verdienen...)

Heel misschien dat je hiermee verder komt. Anders vrees ik dat je ze toch allemaal zelf in moet gaan voeren ... of aanschaffen.:D

Groetjes,
Bennie

... Je hebt geen programma nodig, maar een database waar alles in zit...
Het 'pakket' wat je krijgt voor die licenties is alleen maar een database, voor je juiste verwerking met je eigen programmatuur moet je dan nog zelf zorgen.

N.b. met excel ga je dat niet reden, 64.000 rijen is gewoon vééélste weinig.

Laatst bewerkt:
Gaat het je alleen om de schrijf wijze van adressen?
Ik kan wel eens kijken of ik een query kan maken van alle staat namen, daar zitten héél veel dubbele bij dus die lijst zou een stuk korter kunnen zijn, alleen heb je dan niet meer de koppeling naar een post code.

N.b ik heb het even na gekeken, hele postcode bestand is circa 600.000 record lang en de laatste maand waren er meer dan 1100 mutaties, zelf bijhouden is dus geen optie... :)

Aanvulling: Er zitten heel wat dubbele staat namen tussen maar het zijn er toch nog meer dan 100.000, dus nog steeds te veel voor Excel....:(

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan