Power Button aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

// Robert G. ^^

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 dec 2005
Berichten
1.590
Hallo,

Ik wil mij pc op afstand laten opstarten (wol werkt niet).
Nu heb ik ergens gelezen dat dit ook kan door middel van een mobiel.(ben de link helaas kwijt)
Ik weet nog wel dat dit ging dmv de draadjes van de power button aan te sluiten op de plek waar normaal de speaker zit.
Dus wanneer de telefoon over gaat en hij geluid zou moeten laten horen hij nu een signaal stuurt naar de pc. alleen wanneer ik nu de twee draden van mij power button op de twee contactjes van de telefoon druk start de pc gelijk al op, of de telefoon nou aan of uit staat en allemaal zonder te bellen. Aan de ene kant lijkt me dit logische omdat er een stroom cirkel is, alleen.... kan dit ook anders?

Dus als ik bel dat de pc dat aan gaat. Dat pas als ik bel er een signaal naar de pc gestuurd word?

Robert
 
Je zou eventueel als je een oude "afgedankte" telefoon hebt deze kunnen openschroeven & dan de draadjes op de contactpuntjes van de speaker/trilmotortje kunnen solderen & dan kijken wat de comuter doet als je naar de telefoon belt?
 
Dat is dus precies wat ik al gedaan heb en dan start de pc al op voor dat ik gebeld heb of de mobiel nu aan of uit staat. Als mij vraag niet hellemaal duidelijk is hoor ik het wel;)

Bedankt
 
misschien een idee om in je Bios te kijken of er ook wake on ring wordt ondersteund.
Zo ja zal je misschien kans hebben dat je de mobiele telefoon op de modem zou kunnen aansluiten, met een beetje geluk krijg je het daarmee misschien wel voor elkaar?
anders zou ik ook niet 1,2,3 een andere optie kunnen bedenken.
 
Wat ik zelf wel eens heb geprobeert is door de 2 draadjes bij de power button aan mijn koptelefoon uitgang van mijn stereo gemaakt en met de afstand van die stereo hoefde ik alleen volume op 1 te zetten en hij ging aan, als het stroom weer uit en weer aan ging ging de PC ook weer uiit.
 
Ik vrees dat de afstandsbediening van mij stereo het niet red vanaf school naar huis.:confused: :D
Nee, ik ben niet zo lui dat ik hem wil laten opstarten als ik nog in de zelfde kamer ben.
 
Ik vrees dat de afstandsbediening van mij stereo het niet red vanaf school naar huis.:confused: :D
Nee, ik ben niet zo lui dat ik hem wil laten opstarten als ik nog in de zelfde kamer ben.

Hmm nee ok, dan moet je het toch echt met de luidsprek1er van een(ouwe) telefoon gebruiken.

Ik snap alleen het nut niet waarom je hem remote moet aan doen? doet jou PC er 10 minuten over om op te starten dan?
 
Laatst bewerkt:
ik hep namelijk hetzelfde probleem gehad maar als jij denkt dat dat het niet is:eek:
 
Ik snap je niet? Ik wil mij pc vanaf afstand opstarten.
Dat heeft niets te maken met het remote desktop waar jij het over hebt.
 
Nee, luister en lees nou eens.
Ik gebruik remote desktop. dit werkt, geen problemen mee.
Om te zorgen dat ik niet heel de dag de pc aan hoef te laten staan wil ik hem op afstand laten opstarten.
WOL werkt niet omdat ik een draadloos netwerkkaart heb die dit niet ondersteund.

Nu ben ik verder gaan zoeken en probeer ik het dus via mij oude mobiele telefoon.
Dit alles staat VOLLEDIG los van het remote desktop gebeuren. Want om remote desktop te kunnen gebruiken moet mij pc eerst opgestart zijn, niet waar? En daar gaat het hier dus over!
 
:shocked: laat maar, zoek het maar uit, d8 je dat ik hier voor de lol zat ofzow. kben niet dom ofzow. kweet heus wel wat ik zeg. mij hoef je heus niets uit te leggen hoor.
 
Wat ik hier probeer is mij probleem uit te leggen.
Jij snapt mij probleem/vraag niet, anders had je een ander antwoord/reactie gegeven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan