Power Button aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.
:shocked: laat maar, zoek het maar uit, d8 je dat ik hier voor de lol zat ofzow. kben niet dom ofzow. kweet heus wel wat ik zeg. mij hoef je heus niets uit te leggen hoor.

waarom probeer je niet te helpen...i.p.v moeilijk doen

weinig toegevoegde waarde imo
 
pc opstarten met mobiele telefoon

Misschien te laat maar ik heb een brain wave. als je nu een relais aan de draden van je trilmotor vastmaakt. en de contacten van dit relais (het maak contact) aan de aan/uit knop vastmaakt. Dan is het volgens mij als volgt. Als je niet belt zal er geen contact gemaakt worden en zal de pc niet opstarten. op het moment dat je belt loopt er een stroompje door het relais. Die zal het contact even maken en je pc opstarten. Ik hoop dat dit lukt. succes
 
Ik heb nog geen oplossing gevonden dus alles is nog welkom;)

Waar moet ik aan denken bij een relais? Kan ik zoiets zelf maken?
 
een relais is een magneet contact.
dit kan je niet zelf maken maar bij een electronika winkel hebben ze dit wel. je moet wel weten hoeveel stroom (volt) er uit de draadjes komt. dit is nodig om het juiste relais te krijgen.
504173_BB_00_FB.EPS.jpg


het werkt als volgt: op het moment dat je belt loopt er een stroompje door de spoel van het relais, in de spoel zit een stukje ijzer dat magnetisch word en de schakel contacten aan of uit zet. stop je met bellen is het stukje ijzer niet meer magnetisch en schakelt alles weer uit.

monteer een van de twee draadjes aan de spoel. het andere draadje (van je telefoon) maak je vast aan het eerste verbreekcontact van het relais. de andere kant van het verbreekcontact maak je vast aan het andere contact van je spoel. nu alleen nog je pc aansluiten op het relais. dit doe je door je schakelaar van je pc op het relais aan te sluiten op een maakcontact.

succes
 

Bijlagen

  • relais.JPG
    relais.JPG
    41,7 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
Hoi ik begrijp heel goed wat je probleem stelling is echter weet ik dat er voor zo oplossing vaak een server voor nodig is, want er bestaat nml. een stukje hardware voor blade servers ik dacht dat het heet iets met ipl of ipls is zeker weten doe ik het niet maar weet wel wat het doet.

Het stukje hardware heeft nml. een extern ip-adres wat je via web heel makkelijk kan benaderen, met een hele controls zoals rebooten,aan/uit zetten enz enz. Maar of dit ook voor een thuis PC beschikbaar is dat weet ik niet.

Misschien heb je hier iets aan.

Gr. Dennis
 
Je hebt U antwword al gekregen.!!!!!!!!!!!!!!!!!

:mad: Maar je verwijt de persoon,dat hij het niet snapt,en je vraag of hij wel kan lezen,is toch simpel,in je bios smorgens aan na 15 minuten in standbij,en het enige dat je hoeft te doen is even een belletje geven naar je pc.Wil je van die paar cent gespaard blijven;dan zet je achter !!!je aan off knop een receiver,en voor die frequentie een antenne op je dak,schaf je dan een portabel transceiver aan,B.V PMR(geen vergunning nodig) heeft genoeg subtonen,en anders stuur je een DTMF code:eek: naar je pc heeft ongeveer 300000 verschillende code's v beveiliging,kom je er dan nog niet uit ga dan naar bipt te brussel en leg een examen af als zend amateur met 50 watt zet je U pc aan als je in antwerpen woont uit Genk of Kortrijk,Maar als je de bios niet begrijpt koop eens een goed boek,want slagen voor je on call zit er ni in denk ik:eek: .het is om U te verwijzen dat je respect moet hebben inplaats iemand goede raad,in de wind te gooien,en is het een server?anders zie ik helemaal de zin niet in van al wat je vraagt en personen die willen helpen verwijt
beste groeten 73
P.S of wiffi zal het zeker wel enkele klm doen!
wees ieder blij dat er mensen zijn,die ons helpen,want niemand onder ons heeft het warm water uitgevonden!!!OOK AL ZIJ ER DIE DAT DENKEN Groeten aan alle helpende personen:thumb:
 
Bovenstaande post ongaat mij volledig.
Lijkt mij beter het topic nu maar te sluiten.
TS mag mij mailen als hij vind dat het topic weer geopend moet worden.
Ander mensen die een soortgelijk probleem hebben, kunnen zelf een topic starten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan