• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Power Query hulp gevraagd

Dit is zo'n beetje wat Johan probeert te verwoorden.
Zo zie je dat er op youtube ontzettend veel te vinden is v.w.b. power query.
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.
 
Hierbij de file mijlpalen, 3 files met wekelijkse import. De datum wordt in naam van deze files vermeld.
En het resultaat zoals ik het me had voorgesteld, hoe is dit in de Power Query te integreren?
Alle namen en datums zijn fictief.
 

Bijlagen

  • mijlpalen.xlsx
    8,7 KB · Weergaven: 2
  • resultaat.csv
    5,7 KB · Weergaven: 4
  • 03042024.csv
    5,5 KB · Weergaven: 3
  • 19032024.csv
    5,5 KB · Weergaven: 3
  • 26032024.csv
    5,5 KB · Weergaven: 3
Zo had ik dat bedacht.
Maar je moet het doen vanuit jouw eigen map.
Ik heb nu handmatig de datums verandert met waarden vervangen, maar misschien is er iemand die dat automatisch kan laten gebeuren.
 

Bijlagen

  • mijlpalen.xlsx
    46 KB · Weergaven: 5
Een klein beetje gehobbyd.
Wat is eigenlijk die "Transfer"?
 

Bijlagen

  • Voorbeeld(PV).xlsx
    47,9 KB · Weergaven: 6
Een klein beetje gehobbyd.
Wat is eigenlijk die "Transfer"?
Ah, had ik eigenlijk nog moeten verduidelijken. Totaal is wat een speler in zijn "loopbaan" behaald heeft. De Transfer is de cumuleerde stand van dit jaar. Haalt een speler deze week b.v. 10 punten dan worden die zowel direct bij het Totaal als Transfer opgeteld. Als je nu b.v. de stand van Adde Bakker bekijkt, staat het totaal NU op 1160 en zijn Transfer respectievelijk 9,22 en 30.
Gemiddeld (over 3 weken) is die Transfer dan 61/3 =20,33. Als die trend zo blijft, komt na 2000 (eerste mijlpaal) - 1160 (huidige totaalstand), is dus 840, dit gedeeld door gemiddelde van 20,33 is zo'n 41 weken na vandaag, in zicht. Achter de naam van Bakker, Adde moet dan die datum komen, b.v. januari 2025. Aan de hand van de verschillende mijlpalen in "mijlpalen" moet er gekeken worden wat de eerstvolgende mijlpaal is. Bij Anna Rosa Blom is de volgende mijlpaal dan 30.000 en bij Blom Caitlyn is dat dan 1000.
Zou je zoiets voor me in beeld kunnen brengen?
 
Hij staat nog niet op opgelost dus waag ik er ook nog eentje
Zelfde idee per week.
 

Bijlagen

  • Angela69.xlsx
    49,7 KB · Weergaven: 5
Dan gooi ik er ook nog een tegenaan.
Dat houd mij een beetje van de straat.
 

Bijlagen

  • Test.xlsx
    29,4 KB · Weergaven: 16
Dan gooi ik er ook nog een tegenaan.
Dat houd mij een beetje van de straat.
Hoi Peter,
Ja dit is helemaal geweldig, daar kan ik wat mee.
Waar haalt dit script zijn info vandaan? Dus in welke map staan de files"?
 
Dus in welke map staan de files
Deze map dien je zelf aan te maken. Daar zet je alle .csv files in.
Je dient hierna wel het adres te veranderen naar jouw map.
Dit dien je in de query te doen welke geel is geaccentueerd.
Zoals je ziet had ik 4 .csv files in mijn eigen map staan en de .xlsx genaamd mijlpalen.
Deze hoeft er bij jou niet in.
Ik heb ook nog een instructiefilmpje bijgevoegd hoe eigen het e.e.a. in beetje in zijn werk gaat.


1711363345494.png
 
Hoi Peter,
Bedankt weer, ik heb het filmpje bekeken tot zover het resultaat van wat hierboven door jou getoond is, maar...... hoe kom ik nu tot het eindresultaat zoals jij gemaakt hebt? En waar waar vind ik de formules om tot het resultaat te komen?
 
Nog een hint.
Bekijk deze eens aandachtig.
Daar wordt globaal getoond hoe je eigenlijk de query's (formules zoals jij deze noemt) functioneren.
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.
 
O, helemaal top, ik heb het bekeken en daar zeker mee verder aan de slag, hartelijk dank voor je inspanningen 🥰
 
Terug
Bovenaan Onderaan