"Power" save opties in Windows CE 5.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Hallo,

Ik heb een navigatie apparaat van Medion waarop Windows CE 5.0 is geïnstalleerd.

Als ik naar het configuratie scherm ga en dan naar "power" dan kun je instellen dat de power en batterij na een aantal minuten of nooit moeten worden uitgeschakeld.

Voor een bepaald programma is het van belang dat dit op NOOIT staat maar dit is niet de standaard instelling.

Elke keer als ik het apparaat opnieuw opstart moet ik weer opnieuw instellen dat deze opties weer op NOOIT komen.

Is het ook mogelijk om ergens in te stellen dat dit standaard op NOOIT komt?

Wie kan me helpen?

Kijk even of het powercfg.exe commando beschikbaar is.
Indien ja, dan zou je in de opstart-groep van Windows CE een snelkoppeling kunnen maken naar zoiets als dit (even voor XP):
powercfg.exe /setactive Presentatie
of
powercfg.exe /setactive "Altijd aan"

Succes,

Tijs.

Is er de mogelijkheid voor een Opdrachtprompt in Windows CE? Indien ja, die dan even starten, en het volgende commando ingeven om te zien of powercfg.exe beschikbaar is:
powercfg /?

Succes,

Tijs.

Is er de mogelijkheid voor een Opdrachtprompt in Windows CE? Indien ja, die dan even starten, en het volgende commando ingeven om te zien of powercfg.exe beschikbaar is:
powercfg /?

Als ik het bovenstaande doe geeft hij aan dat deze optie niet beschikbaar is ......

Is er nog een andere mogelijkheid?

windowsce.jpg

Laatst bewerkt:
Ik zat me af te vragen of je het 'standaard' energiebeheerschema niet kunt aanpassen, zodat ook die aangeeft dat het apparaat niet in slaapstand kan schieten??? Dus ipv. handmatig telkens een ander energiebeheerschema te kiezen bij aanzetten ervoor te zorgen dat ook in het 'opstart' energiebeheerschema het apparaat nooit uit gaat?

Overigens op een pc het instellen van het energiebeheer-schema eigenlijk niets anders dan het stellen van een waarde in de registry. Mocht je wél toegang tot de registry hebben (onder XP bereik je die met Start -> Uitvoeren -> regedit.exe), dan kun je kijken of dezelfde registry-sleutels beschikbaar zijn als onder XP.
Je zou de globale instelling dan goed kunnen zetten en de sleutel tegen verder 'geknutsel' beveiligen door schrijfrechten te weigeren.
Relevante registry-keys op de pc:
voor de hele computer:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Controls Folder\PowerCfg\GlobalPowerPolicy
voor elke individuele gebruiker (waarschijnlijk in Windows CE niet van belang, omdat er niet met gebruikers wordt gewerkt):
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\PowerCfg

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan