Powerpoint presentatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Hallo, ik heb net een powerpoint presentatie gemaakt en wil die graag op mijn website zetten, is dat mogelijk??
En hoe moet ik dan te werk gaan..

Alvast bedankt voor eventuele reacties..

als je het hebt opgeslagen, moet je via je host hem op je pagina uplaoden. dat wil zeggen dat als je bv. geocities hebt, dat je hem daar via een of andere knop kan uploaden

p.s. maak er een speciale dir van. is net zo makkelijk

Als ik het bestand geupload heb.... waar moet ik het dan op mijn website zetten??
Kan ik dat bestand gewoon op een pagina invoegen??

Je kan powerpoint presentaties als het goed is ook als webpagina opslaan?

Dat kan inderdaad ook, maar dan wordt het geen diavoorstelling zie ik.. dan moet je de dia,s steeds aanklikken klopt dat???

Heb alles geupload en opgeslagen als webpagina, maar ik krijg niks te zien op mijn website....:confused: hoe kan dat??

Een powerpoint presentatie kan je wel opslaan als website, maar dan moet je iedere slide apart openen door hem aan te klikken.
Wil je hem automatisch laten lopen zoals in Powerpoint, kan je hem het beste maken in Flash.
Ik weet niet hoe bekend je bent met Flash, anders stuur het ppt bestand maar naar me. Ik stuur je wel een PM met mijn e-mail adres.

Groetjes,
Olav

Je kan dmv instellingen in PPT toch ook je slideshow door laten lopen? (Nadat je er een webpagina van hebt gemaakt dus)...

t.

was het niet zo

een pps bestand laten openen in een nieuwe pagina
dan moet het toch werken

Geplaatst door teacher
Je kan dmv instellingen in PPT toch ook je slideshow door laten lopen? (Nadat je er een webpagina van hebt gemaakt dus)...

t.
Na wat spit werk is en het exporteren van een powerpoint movie kwam ik een HTML bestand tegen wat Powerpoint had gemaakt, genaamd "fullscreen.htm"
Als ik deze open, dan wordt de powerpoint presentatie getoond met alle text effecten, geluidseffecten en als slide show.

Dus Lerosa, gebruik de optie "Opslaan als web pagina"
Dan in de map "naam_ppt.files" het bestand fullscreen.htm zoeken.

Groetjes,
Olav

Re: was het niet zo

Geplaatst door doe-dit-dan
een pps bestand laten openen in een nieuwe pagina
dan moet het toch werken
Als je de ppt laat openen in een nieuwe pagina, dan moet iemand Powerpoint hebben om het te bekijken. Dan wordt de PPT geopend in Powerpoint namelijk.
Dan is het nog raadzaam om de PPT te hernoemen naar PPS.

Heeft iemand geen powerpoint, dan zal worden gevraagd om het PPT of PPS bestand te downloaden.

Groetjes,
Olav

sorry Olav

maar staat bij mijn reactie niet pps of heb ik het verkeerd getyped

Ps.het is wel onduidelijk of het nu om een ppt gaat of een pps

Geplaatst door Olav

Na wat spit werk is en het exporteren van een powerpoint movie kwam ik een HTML bestand tegen wat Powerpoint had gemaakt, genaamd "fullscreen.htm"
Als ik deze open, dan wordt de powerpoint presentatie getoond met alle text effecten, geluidseffecten en als slide show.

Dus Lerosa, gebruik de optie "Opslaan als web pagina"
Dan in de map "naam_ppt.files" het bestand fullscreen.htm zoeken.

Groetjes,
Olav

Hoi Olav, bedankt voor je uitleg, maar ik weet ff niet zo snel welke ppt.files map je bedoeld waar kan ik die map vinden???

Geplaatst door Lerosa

Hoi Olav, bedankt voor je uitleg, maar ik weet ff niet zo snel welke ppt.files map je bedoeld waar kan ik die map vinden???

Zeg je hebt de powerpoint presentatie bijvoorbeeld opgeslagen als Lerosa.ppt
Als je deze opent in Powerpoint en dan naar het menu "Bestand" "Opslaan als webpagina" gaat, dan krijg je de optie om je Powerpoint presentatie op te slaan als Lerosa.htm

Zeg je slaat die op in C:\Presentaties\
Dan krijg je het volgende:
C:\Presentaties\Lerosa.htm
C:\Presentaties\Lerosa_files\
In Lerosa_files staan verder alle bestanden die je nodig hebt, waaronder "fullscreen.htm".

Deze fullscreen noem je index.htm (of anders zoals jij het wilt, bijvoorbeeld Lerosa.htm) Je kan nu de hele inhoud van de map lerosa_files uploaden. Niet de map zelf uploaden, alleen de inhoud. Zorg wel dat alle bestanden bij elkaar in dezelde map blijven ook op je webruimte.

Dan als je het bestand index.htm of lerosa.htm (afhankelijk hoe je hem genoemd hebt) opent, dan kan je de powerpoint slideshow zien zoals je hem gemaakt hebt in Powerpoint, maar dan als webpagina.

Olav

:thumb: Dankje Olav... dat zou moeten lukken, ik ga er morgen ff verder mee stoeien en dan hoor je wel of het gelukt is....

Geplaatst door Lerosa
:thumb: Dankje Olav... dat zou moeten lukken, ik ga er morgen ff verder mee stoeien en dan hoor je wel of het gelukt is....

Graag gedaan Sandra :thumb:

Veel succes,
Olav

Na wat gestoei is het me inderdaad gelukt om een powerpoint presentatie te maken......
Iedereen bedankt:thumb:

Altijd graag gedaan voor jou Sandra :D

Olav

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan