Print opdracht blijft hangen in de taakbalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcoronie

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2014
Sinds kort heeft mijn schoonvader een nieuwe pc met besturingssysteem Windows 8-64 bits met update naar 8.1.
Alles werkt naar behoren alleen de printer niet, het gaat om een HP deskjet 710C die verbonden is met een kabel van serieel naar usb.
De printer staat gewoon in het overzicht en bij eigenschappen wordt ook gezegd dat dit apparaat correct werkt.
Als ik bij services kijk dan staat "printer spooler" aan, alleen "printer extensions en notifications" uit ik heb ergens gelezen dat deze uit staat als de service "remote procedure call"uit staat.
Ik heb geprobeerd deze aan te zetten maar dat is niet mogelijk zelfs niet als administrator, heeft iemand een idee hoe ik dit wel aan kan zetten?
Ik heb de software ook al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar dat mocht niet baten, heeft iemand een idee hoe ik de printer aan de praat krijg?
Volgens de HP site moeten er wel drivers beschikbaar zijn voor deze printer.

Download hier de "HP Print and Scan Doctor" en voer die uit: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=nl&lc=nl&dlc=nl&tmp_geoLoc=true&docname=c03287492

Lost dat het probleem niet op, probeer dan het volgende:
1) rechtsklik op de Startknop
2) klik op Configuratiescherm
3) klik onder "Hardware en Geluiden" op "Apparaten en printers weergeven"
4) rechtsklik op de printer
5) klik op "Eigenschappen van printer" (niet op "Eigenschappen" !!!)
6) klik op tabblad "Geavanceerd"
7) klik op "Afdrukprocessor..."
8) klik in de linkerkolom op "Winprint"
9) klik op OK
10) test de printer

Ik zal komend weekend bij mijn schoonvader gaan kijken of deze tip zijn printer probleem kan oplossen.

Alvast bedankt.

Vandaag met het hulpprogramma van HP aan de slag gegaan, maar helaas zonder succes, het programma ziet de printer wel maar hij kan niet communiceren met de printer.
Ook de testpagina afdrukken wilde niet lukken, we hebben alles weer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, de printer werd gewoon geïnstalleerd dus dat is allemaal goed.
Als ik naar uitvoeren ga en dan het tabblad services selecteer kan ik zien dat "printer spooler" aan staat en dat "printer extensions en notafications" uit staat.
Ik kan deze services niet starten, het account is wel een administratoraccount, maar als ik bij account wijzigen ga kijken dan staat er dat het een standaard account is.
Zodra ik administrator account aan vink, dan kan ik dit niet bevestigen, dus ik blijf een standaard gebruikersaccount houden.
Kan iemand mij vertellen hoe ik wel tot een administratoraccount kan komen, misschien kan ik dan dingen wijzigen zodat ik de printer wel werken krijg.
P.S.
De printer is alleen via een usb kabel met de computer verbonden en krijgt hier ook zijn voeding van. Ook meerdere usb poorten hebben we gebruikt zonder resultaat.

Om een account te wijzigen naar administratoraccount, moet je inloggen in een ander account, dat die rechten al heeft.
Vervolgens bij Gebruikerbeheer "een ander account beheren" en daar het eerste account tot administrator verheffen.

Dus als ik het goed begrijp moet ik eerst nog een account aanmaken en dan het eerste account tot administrator verheffen.

Nee. Wat ik bedoel is dit:
Op iedere nieuwe PC zit standaard tenminste één gebruiker die Administrator is (masar vaak een andere naam heeft!).
Aangezien je standaard account volgens jou geen Administrator rechten heeft, moet er logischerwijs nog een ander account zijn dat wél die rechten heeft.
Je kunt het zo controleren:
- open het configuratiescherm
- klik op Gebruikersaccounts en Ouderlijk Toezicht
- klik op Gebruikersaccounts
- klik op Een ander account beheren
Dan zie je alle aangemaakte accounts staan met daarbij de vermelding ofwel Administrator, ofwel Standaardaccount.
Als het goed is staat er één bij met Administrator.
Samenvattend:
Als je nu je eigen account Administrator wilt maken, meld je dan af met je gewone account.
Meld je aan met het gevonden Administrator account.
Volg weer de stappen zoals boven en ga verder met:
- klik op je gewone account (dat Administrator moet worden)
- klik op Het accounttype wijzigen
- kies voor Administrator

Vandaag gekeken of er een administratoraccount was, en die was er.
Met dit account ingelogd en geprobeerd bij "Services" de service "Printer Extensions and Notifications" aan te zetten, maar dit gaat helaas niet
We hebben geprobeerd een testpagina af te drukken maar dat gaat niet.
Als ik vanuit een ander programma een print opdracht geef (Word) dan gebeurd er niets, maar de printopdracht staat wel onder in de taakbalk, als ik daarop klik dan staat er (0 opdrachten in de wachtrij).
Als ik op eigenschappen van de printer klik en dan op tabblad geavanceerd en dan naar hulpprogramma's en dan klik op printkop reinigen, dan wordt de printkop gereinigd en er wordt een testpagina afgedrukt, dus de printer doet het wel.
Als ik direct op testpagina afdrukken klik dan krijg ik de volgende melding: "Function Discovery Print Provider DLL werkt niet meer"

De juiste drivers zijn geïnstalleerd dus de volgende optie gaan we binnenkort maar eens uitproberen.

De laatste oplossing die ik gekregen heb werkt ook niet.
Als je wat wil printen dan zet hij de printopdracht in de taakbalk, als je daar op klikt dan staat er "0 documenten in de wachtrij".
De geïnstalleerde drivers zijn van 31-10-2012, dit is de laatste versie.
Ik heb het idee dat de drivers te oud zijn voor windows 8.1 64 bit.
Als iemand nog een ander idee heeft dan hoor ik het graag, anders denk ik toch dat we een nieuwe printer moeten kopen.:confused:

Het kan ook nog zijn dat de kabel met de USB-serial omzetting van een oud niveau is. Dat is zeker het geval als je de huidige kabel voor 2009 hebt gekocht (connector is rood).
Ik heb de nieuwe gekocht bij Central Point USB to Serial CD005.
Succes

De kabel is nieuw gekocht dus van 2014.
De oplossing van 18 April heb ik ook doorlopen maar zonder resultaat.
Alleen als ik in de printersoftware naar printkop reinigen ga, en hierna een testprint afdruk, dan doet hij het wel.
Als ik vanuit een ander programma (Word of Outlook) een printopdracht geef dan blijft deze in de taakbalk hangen.
Als ik er dan op klik zegt hij "0 documenten in de wachtrij"
Misschien wachten op nieuwe drivers of toch maar een andere printer kopen wat is wijsheid?:confused:

The patch does not currently work for Windows 8 x64 systems. There are some efforts to address this, if a solution is developed it will be posted here.]

De patch werkt momenteel niet voor Windows 8 x64-systemen. Er zijn een aantal pogingen om dit aan te pakken, als er een oplossing wordt ontwikkeld zal hier worden geplaatst.]

Denk dat ik even moet wachten tot er een oplossing is voor Windows 8 64 Bit systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan