Printer commentaar en locatie verdwijnt

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0231

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 feb 2008
Berichten
0
Hoi,

Ik heb hier een tweetal netwerkprinters. Nu ga ik met rechter muisknop op de printer en dan Printer properties, en als ik hier nu de locatie en het commentaar verander en ik klik op apply, dan blijft dit staan. Sluit ik echter het venster, dan verandert het automatisch weer terug. Weet iemand waar dit aan ligt?
 
Hangt er helemaal vanaf hoe die verbinding met die printers wordt gemaakt.
Heb je die zélf gemaakt op de lokale pc, dan had je eigenlijk zonder problemen die 2 velden moeten kunnen aanpassen.
Is het echter een printer die vanaf een server beschikbaar wordt gesteld (dus een via Bestands- en printerdeling gedeelde printer), dan zul je op de server zelf (want díe deelt de printers) de aanpassingen moeten doen m.b.t. die 2 velden.

Succes,

Tijs.
 
Het gaat om een lokale machine, nu staan de rechten om de printer te 'managen' uit en deze kan ik ook niet aan zetten. Ook kan ik niet de rechtermuisknop gebruiken om 'Run as Administrator' te doen???
 
a. Is het een computer in een Windows-domein? Indien ja, dan kan het zijn dat het aanpassen van de printer(s) via groepsbeleid is uitgezet (groepsbeleid = gp = group policy; zie ook b. voor welk groepsbeleid evt. is toegepast)
b. Is het een stand-alone machine, start dan een gpedit.msc
Kijk in de sectie Computerconfiguratie -> Beheersjablonen -> Printers
Staan daar zaken ingesteld, dan zou dat een verklaring kunnen zijn voor je probleem.
Doe hetzelfde voor de sectie Gebruikersconfiguratie -> Beheersjablonen -> Configuratiescherm -> Printers
c. Heeft je gebruikersaccount wel lokale administrator-rechten?

Overigens is er ook een andere manier om met administrator-rechten de printers te benaderen die vlgs. mij werkt:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd.exe
runas /user:acount-met-administratorrechten "control.exe printers"
Kijk of je dan meer mag. Overigens lijkt je verhaal over Uitvoeren als aan te geven dat je niet op een account werkt dat lokale administrator-rechten heeft (zie c.)

Tijs.
 
Graag even terugmelden wat nu precies de situatie was (computer in domein of niet, grouppolicy was ingesteld of niet, wel of geen administrator-account etc.), en welke tip je hebt gebruikt om het op te lossen.

Daarna de vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet precies meer wat ik heb gedaan, volgens mij had ik geen administratieve rechten en heb ik nu de policy veranderd. Dit bleek voldoende...
 
Mooi dat het opgelost is. Bedankt voor de terugmelding en het op opgelost zetten van de vraag.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan