printer delen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mag ik even een blonde vraag stellen?
Gaat die driver update uit zichzelf op de goeie plek staan als ik het bestandje open of moet ik ze plaatsen in de hp bestandsmap.:o

Werkt voor de rest wel alles in het netwerk zoals, internet en kan je zoon je bestanden zien van uwe pc?

hendricus zei:
Mag ik even een blonde vraag stellen?
Gaat die driver update uit zichzelf op de goeie plek staan als ik het bestandje open of moet ik ze plaatsen in de hp bestandsmap.:o

van de site geplukt :)

Description

Manual Installation Instructions:

Caution: The printer's cable (USB or Parallel) must be unplugged before proceeding.

1. Create a new folder on the hard drive: c:\dj940 before downloading the printer driver.
2. Download the driver to the newly created c:\dj940 folder.
3. Open the c:\dj940 folder and double-click the downloaded "exe" file.
4. Dialog boxes indicating "Loading Files" and "Please Wait" will appear indicating files are being copied. Wait until the files are finished copying.
5. Click "Install Printer Software"
Note: If this screen is not present, check the taskbar for a minimized screen named "940c". Click on this item to activate this screen.
6. Follow the instructions on the installer screen.

Note: There may be one or more printers installed. To verify the correct printer has been selected, do the following:

1. Click on the Start Menu
2. Click "Printers and Faxes"
3. Verify that the "hp deskjet 940c series" is present.
Note: There may be more than one printer with "940c" in the name. The one WITH "series" in the name is the printer driver from HP. The one WITHOUT "series" in the name is the Built-In driver included in the Windows XP operating system.
4. Make sure the HP printer with driver with "series" in the name has a Check Mark next to it, indicating it is the default printer.
5. To make a printer the default printer, right click on the printer name and select "Set as Default Printer"

Ja jean voor het overige werkt alles naar behoren en mijn zoon weet niet hoe hij mijn bestanden zou kunnen zien:D

@ maestro12 en killermenace:
die cooperate driver had ik er al in zitten, beide pc's geven in printerbeheer aan dat er de hpdeskjet 940 series als default printer staan aangegeven.
Maar nog altijd......geen succes bij die client pc:mad:

Ook dat werkt niet.
Ik stop er voorlopig mee - moet nog meer doen vandaag.
Iig zal ik via google 'ns zoeken naar mogelijke andere oorzaken - ik zie blijkbaat iets over 't hoofd.
Iedereen alvast enorm bedankt je hoort wel hoe of wat qua afloop :thumb:

Heb je die printer wel ontkoppeld vooraleer je de software hebt geïnstalleerd?

Kun je eens in het kort uitleggen hoe je die printer installeerd op beide pc's zo dat ik kan zien wat je juist doet en eventueel verkeerd doet?

Nog 1 keer dan.
Op mijn pc heb ik de printer door xp laten zoeken en installeren. Daarna heb ik zoëven de printerdrivers geupdate en zo de printer opnieuw geinstalleerd(usbkabel eruit en er weer in jaja
;) )
Op de client pc heb ik de printer geinstalleerd via de hp deskjet software cd en daarna de drivers geupdate via de hp site.
Btw de softwarematige install (en dus die drivers) dateren van sept. 2001, de corporate update drivers van nov. 2001.

Welke poort heb je aangeven bij je zoon op de pc waar die printer staat?

Maar die poort moet de poortnaam van jou pc hebben en niet die van je zoon want door staat geen printer op aangesloten.
Bij het installeren dus zoeken naar de poort van uwe pc.

Bedoel je nu de printerpoort op de pc van mijn zoon of de computerpoort? Waar vind ik die?

Ik kap er even mee en ga voor het eten zorgen - even met iets anders bezig. Ik kom er nog op terug.
Bedankt nogmaals Jean

Laatst bewerkt:
Ik bedoel natuurlijk de printerpoort.
Smakelijk

Daar staat dus hetzelfde aangevinkt als bij mijn pc..
...en bedankt :D

Daar moet ergens tussenstaan netwerkprinterpoort of zoiets.
Maak anders eens een screenshot van alle poorten van uwe pc en die van je zoon.

Netwerkprinterpoort of iets dergelijks staat daat niet bij.
Die van mijn zoon ziet er net zo uit.....

Bijlagen

• printerpoorten.JPG
    printerpoorten.JPG
    40,7 KB · Weergaven: 39
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan