• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Printer macro's Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

intered

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2004
Hallo,

In Excel hebben we een standaard document wat iedere gebruiken kan gebruiken. Als het document is ingevuld moet het op meerdere printers worden afgedrukt. Hier heb ik een Macro voor gemaakt. Bij sommige gebruikers werkt de macro perfect, maar bij andere gebruikers doet de macro het niet. De macro ziet er als volgt uit:

Sub PrinterUVO()
'
' PrinterUVO Macro
' De macro is opgenomen op 23-2-2006 door Edwin Holt.

'
'
Application.ActivePrinter = "\\Server\HPLJ4L-UVO op Ne08:"
ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1, ActivePrinter:= _
"\\Server\HPLJ4L-UVO op Ne08:", Collate:=True
End Sub

Ik denk zelf dat het aan “Ne08” ligt, omdat ik zo’n vermoeden heb dat Ne08 een soort verwijzing is die niet bij iedereen hetzelfde is.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen? En als iemand een werkende macro heeft voor een soort gelijke oplossong, zou je dan de macro hier kunnen posten?

Die macro ziet er goed uit op eerste zicht.
Kunnen die andere gebruikers wel andere documenten afdrukken?
Zijn dat gebruikers allemaal op dezelfde pc?

Bij diegene bij wie de Macro niet werkt, is het geen probleem om documenten af te drukken op een andere printer als die handmatig geselecteerd wordt.
Iedere gebruiker heeft een eigen PC. Misschien moet ik er wel even bij zeggen dat de printerdrivers niet op de computers geïnstalleerd staan, maar alleen op het netwerk. De printers worden via een opstart bestand geactiveerd bij het opstarten van de computer. Dit opstart bestand staat op de server en iedere PC krijgt dezelfde printer via dit bestand toegevoegd.

Kan het niet aan “Ne08” liggen?

jean42 zei:
die neo8 is de naam van de server?

Waar de "Neo08" voor staat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen, ik heb zelf het vermoeden dat iedere nieuwe printer die geinstalleerd wordt en volgend nummer mee krijgt. Dus Neo09 - Neo10 - Neo11 ect. Maar ik weet dit niet zeker!

NE08 is het netwerkpoortje waar de printer op aangesloten is.
Het lijkt er op dat bij de gebruikers waar het niet werkt deze printer niet geselecteerd is.
Probeer eens handmatig een koppeling te maken naar de betreffende printer.
(Printer toevoegen vanuit het configuratiescherm).
Probeer daarna je macro nog eens.

Misschien kan het ook nog te maken hebben met rechten om op de bewuste printer te mogen printen. Als die gebruikers geen of onvoldoende rechten hebben lukt het ook niet.
Laat eens een gebruiker waarbij het wel lukt inloggen op de PC van iemand waar het niet werkt. Als het dan wel werkt weet je dat het gebruikersrechten of instellingen zijn.

Onder iedere gebruiker (bij wie de macro niet werkte) heb ik nu dezelfde macro gemaakt, en tot verbazing was het "Ne** nummer bij 2 van de 3 gebruikers anders.

Iemand enig idee?

Dat zou ik eventueel kunnen doen, maar ik heb geen idee hoe! Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig weet van NE** nummers. Iemand weet hoe zoiets kan?

Je moet die printer opnieuw installeren per pc en dan die naam meegeven: dat is de naam van een netwerkprinter.
Probeer dit eens op ene pc?

jean42 zei:
Je moet die printer opnieuw installeren per pc en dan die naam meegeven: dat is de naam van een netwerkprinter.
Probeer dit eens op ene pc?

Daar ligt denk ik een probleemplje. De printers worden automatisch toegevoegd bij het opstarten van de computer. Dit gaat via een "Login.kix" bestandje.

Maar is het niet via een Macro op te lossen, dat de Macro zelf zoekt op welk adres de printer staat?

Daar zullen misschien wel progs voor bestaan maar dat weet ik niet.
Sorry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan