printer van andere pc bedienen

Status
Niet open voor verdere reacties.

TSSHOPS

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2010
Hallo, ik wil graag via het internet vanaf thuis de printers op mijn werk via het netwerk kunnen bedienen. Ik heb een internet shop en heb de bestellingen gewoon op het internet staan. Het magazijn is op mijn werk. Nu wil ik vanaf thuis pakbonnen en etiketten uit kunnen printen, zodat de inpakker de orders klaar kan maken. Heeft iemand een idee? Ik weet van vroegen dat ik mijn brother printers een email adres kon geven en zo door een email aan de printer te sturen hem kon bedienen.

Gr. Bas Maarleveld

zou je kunnen vermelden welk merk/type printer het betreft?

Mvg, Remco

Hoi Remco, Het is een ql-580n en een hl-5250dn. ik heb de manual al gelezen, maar kan er niets over vinden.

Alvast bedankt voor je hulp.

Gr. Bas

TSSHOPS: Kun je de pc overnemen (via Extern Bureaublad / RDP) waar de printer aan hangt of een pc die (via het netwerk aldaar) kan printen op dat ding?

Tijs.

dat zou kunnen natuurlijk, ookal is het niet de meest ideale oplossing. ik moet de pc immers aan laten staan. Bovendien ben ik niet bij de werkt pc om codes ofzo door te geven.

Ik zie een mogelijkheid, maar dan moet de printer wel rechtstreeks via het netwerk aldaar bereikbaar zijn:

Stel dat het mogelijk is om via een zgn. TCP/IP poort op die lokatie te printen naar die netwerkprinter. Dat gebeurt over poort 9100 TCP normaal gesproken.
Wat je dan kunt doen is in de Internet-router op die lokatie poort 9100 TCP portforwarden naar poort 9100 van (het ip-adres van) de netwerkprinter. Natuurlijk moet je dan wel de mogelijkheid hebben om (via de firewall in die router) alleen het ip-adres van je thuislokatie verbinding toe te staan naar poort 9100 op de router. Anders kan heel Internet gaan printen. ;)

Zodra je dat werkend hebt, op je pc thuis een printer aanmaken met de juiste driver voor die netwerkprinter, een TCP/IP poort aanmaken die verwijst naar het Internet-adres van de router op die remote lokatie, en dan zou je (langzaam weliswaar) moeten kunnen printen op die netwerkprinter alsof die netwerkprinter lokaal in je eigen netwerk staat.

Deze methode hebben we wel eens toegepast tussen een grafisch ontwerpbedrijf en de drukkerij waar ze zaken mee doen, en dat werkte. In dit geval om verzendetiketten af te drukken voor verzending van de gedrukte tijdschriften.

Succes,

Tijs.

hoi tijs,

gelukkig klinkt het erg simpel zoals jij het voorstelt. het klinkt allemaal er logisch, maar hoe ik het zou moeten doen is mij een raadsel.

gr bas

Begin maar eens met te kijken of die lokatie voldoet aan de eisen:
a. Staat daar een Internet-router met firewall functionaliteit?
b. Is die printer inderdaad een netwerkprinter in het zelfde netwerk waar ook de Internet-router in staat?
c. Kan er inderdaad op die lokatie over een TCP/IP poort rechtstreeks naar die printer worden geprint?

Tijs.

Even nog een reactie op die aankondiging van printer met Internet-mogelijkheden: Elke HP printer die een ingebouwde bedrade netwerkaansluiting heeft is geschikt voor de setup die ík je genoemd heb. Je hoeft dus niet zo'n superspeciale te hebben als aangekondigd in die Tweakers-link.

Dus als je een netwerkprinter van HP kunt vinden die voldoet aan jouw (afdruk-)eisen m.b.t. (aantal) papierbakken, bruikbare (afdruk-)formaten etc., dan is het werkend te maken.

Natuurlijk moet de lokatie waar die netwerkprinter staat voldoen aan de eisen die ik je al eerder gaf m.b.t. die Internet-verbinding over een router die ook firewall in zich heeft.

Tijs.

thanks. dan ga ik kijken bij hp. heb ook een label printer nodig. denk alleen niet dat hp die heeft., maar we zijn op weg.

Dank je.

Gr Bas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan