printerdriver installatie lukt niet, printer wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

annettecorine

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2007
Ik probeer een Lexmark printer te installeren via de printerdriver van de lexmark website.
Elke keer als ik bij de fase ben van dat de printer herkend moet worden, zegt de setup dat er geen printer aangesloten is.
Lexmark gebeld: zegt: nieuwe chipset installeren van dell (want dat is de laptop).
heb ik gedaan, maar... het helpt allemaal niets.
Het probleem blijft.
Ik word er gek van.
laatste advies van dell: herinstallatie pc.
Dat lijkt me wel een beetje te gortig.
WAT KAN IK NOG DOEN WAT WERKT??
bedankt.
groetjes,
Annet

Ik begrijp niets van het advies van Lexmark een chipset driver voor je Dell te installeren... En een complete herinstallatie lijkt mij ook een beetje als op een mug schieten met een kanon. Maar goed.
Om je verder te kunnen helpen, zou de volgende informatie wellicht handig zijn:
Om welke printer gaat het: typenummer?
Welk besturingssysteem (windowsversie?) gebruik je?
Welke driver(s) heb je al geprobeerd?

Ehm, ik zie deze vraag ook onder een andere rubriek staan (besturingssystemen | windows xp)....

>>ik begrijp niets van het advies van Lexmark een chipset driver voor je Dell te installeren... <<

De chipset stuurt onder andere de USB poorten aan,misschien is dat wat duidelijker.

@ Nadir en Palomino: De vraag wordt ook behandeld in topic geen communicatie met de printer (usb poort) en daar is trouwens ook dat advies gegeven door een helpdeskmedewerker van Lexmark. In dat topic is het probleem opgelost bij de vraagsteller en hiervan moet annettecorine inmiddels op de hoogte zijn. Wachten we hier op bericht of ze de driver heeft kunnen installeren....

>>ik begrijp niets van het advies van Lexmark een chipset driver voor je Dell te installeren... <<

De chipset stuurt onder andere de USB poorten aan,misschien is dat wat duidelijker.

Ja, je hebt gelijk... Daar had ik ff niet aan gedacht.

hey beste anette,

kijk eens in mijn topic want bij mij is het probleem opgelost...

nogmaals dank voor de hulp alfred....

Je kent annettecorine al, uit jou topic gethez !
Graag gedaan trouwens.

probleem nu opgelost maar nu nieuw probleem!

we zijn een stap verder, nu wordt de printer weer door de setup herkend!!! Maar dan verder in de setup krijg ik de melding: setup kan bestand LXBFSTRN.DLL niet vinden en daar kom ik dus niet verder, ik heb immers geen oorspronkelijke installatie cd, ik heb immers de printerdriver van de lexmark X6150 gedownload en dan zou het toch goed moeten gaan zonder dit soort meldingen! Wat te doen?????

nu je terug communicatie hebt met de printer zou ik de online help van lexmark terug gebruiken.... stuur hen een berichtje ; met een specifieke foutmelding moeten ze toch raad weten....

Het is niet nodig je vraag meerdere keren te stellen.
Je mag hier verder gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan