Hallo allemaal.
Ik heb een probleem, waar ik hopelijk van iemand wat hulp voor kan krijgen.
Als ik een gebruiker op een Vista werkstation een verbinding laat maken met een printer op het W2003 domein via een script, dan wordt er wel een koppeling gemaakt, maar er wordt niet automatisch de juiste driver van de server gedownload en geïnstalleerd. Er zijn hier blijkbaar extra rechten nodig, terwijl onder Windows XP direct én de juiste koppeling én ook de juiste driver wordt geïnstalleerd. De gebruiker heeft onder XP geen administrator of andere rechten nodig.
Gebruikte 'toedieningsmethode' van de netwerkprinter naar de werkstations:
Groepsbeleid -> Windows instellingen -> Scripts -> Login -> printers.vbs
Inhoud printers.vbs:
Hopelijk heeft iemand een methode via Groepsbeleid die ik kan gebruiken om geautomatiseerd de door mij gekozen printerdrivers te installeren op Vista werkstations.
Alvast bedankt! :thumb:
Tijs.
Ik heb een probleem, waar ik hopelijk van iemand wat hulp voor kan krijgen.
Als ik een gebruiker op een Vista werkstation een verbinding laat maken met een printer op het W2003 domein via een script, dan wordt er wel een koppeling gemaakt, maar er wordt niet automatisch de juiste driver van de server gedownload en geïnstalleerd. Er zijn hier blijkbaar extra rechten nodig, terwijl onder Windows XP direct én de juiste koppeling én ook de juiste driver wordt geïnstalleerd. De gebruiker heeft onder XP geen administrator of andere rechten nodig.
Gebruikte 'toedieningsmethode' van de netwerkprinter naar de werkstations:
Groepsbeleid -> Windows instellingen -> Scripts -> Login -> printers.vbs
Inhoud printers.vbs:
Set net = CreateObject("WScript.Network")
net.AddWindowsPrinterConnection "\\server\HPP3005PLade2"
net.AddWindowsPrinterConnection "\\server\HPP3005PLade3"
Hopelijk heeft iemand een methode via Groepsbeleid die ik kan gebruiken om geautomatiseerd de door mij gekozen printerdrivers te installeren op Vista werkstations.
Alvast bedankt! :thumb:
Tijs.