Printopdracht annuleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Donnie D

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2005
Hallo,

Ik vind de optie printopdracht annuleren, echt nergens op slaan, i.v.m. het volgende:
Laatst wou ik een opdracht annuleren vanwege een wijziging in het document.
Dat heb ik dus gedaan via de printer, Document, annuleren, dan staat er ook niks meer in de wachtrij, maar toch onthoud hij gewoon de opdracht en print het gewoon uit, ook al annuleer je de opdracht.

Het document moest 20x uitgedraaid worden... :confused:
Daar baalde ik dus wel van...

Tja, dan moet je mogelijk terug naar een matrixprinter van een jaar of 10 a 15 geleden. Die hadden geen geheugen en gewist was gewist. Moderne printers hebben (veel) geheugen waardoor een eenmaal gegeven printopdracht niet of nauwelijks meer is terug te draaien.

Das idd vervelend, meestal lukt t wel maar soms ook niet zoals in jouw geval.
Heb er zelf ook veel last van gehad..

Bedankt voor de antwoorden. Oke, het is dus een "algemeen probleem".
Een op hol geslagen printer is dus bijna niet meer te stoppen... ;)

Een op hol geslagen printer is wel degelijk te stoppen.
Ga naar Start>Configuratiescherm>Systeembeheer>Services.
In "Services" Printspooler opzoeken en aanklikken. Dan deze uitschakelen en weer inschakelen. Eventueel ook de printer nog een keer uitschakelen en weer inschakelen. Dan is alles verdwenen. dit werkt overigens ook wanneer er iets is misgegaan en de printer maar blijft doorgaan met uitspuwen van papier waarop maar een aantal onleesbare tekens worden uitgeprint.

printerproblemen

ik wilde even iets uitprinten en toen verscheen er een mededeling dat er problemen waren met mijn cartridge. Wat die problemen dan waren stond er niet bij, lekker gebruikersvriendelijk! Vervolgens ging ik op internet zoeken naar hulp om een printopdracht te annuleren en kwam uit bij dit forum waar Peer2 adviseerde om in zo´n geval via het configuratiescherm, systeembeheer, services naar print spooler te gaan, wat dat dan ook moge zijn. Dat deed ik allemaal en de enige knop die er logischerwijs voor in aanmerking kwam die printopdracht te annuleren was stop. Dat deed ik en ik startte mijn PC opnieuw op. Vervolgens kreeg ik doodleuk de mededeling dat er nieuwe hardware gedetecteerd was. Die nieuwe hardware was dus blijkbaar mijn printer. Ongewild had ik de installatie ongedaan gemaakt. Godzijdank werd mijn printer toch vanzelf opnieuw geïnstalleerd en moest mijn PC daarna weer opnieuw opstarten en als door een wonder kwam mijn oude printopdracht, die dus toch niet geannuleerd was, uit mijn printer rollen. Ik wilde hier nog een mededeling over doen op dit forum maar dat ging niet want dan moet je natuurlijk weer inloggen. Waarom in vredesnaam moet je op al die forums inloggen? Dat werkt wel erg drempelverhogend als je even iets wilt weten. Goed ik heb nu eieren voor mijn geld gekozen en een account gemaakt want dit zal vast niet de laatste keer zijn dat ik met computerproblemen geconfronteerd word.

Computers gemaakt voor het gemak? Ik dacht het niet!

Mijn tip ging over het probleem wanneer een printer niet meer wil stoppen met een printopdracht of van die rare "chinese" tekens blijft uitspuwen etc. Door de door mij aangegeven weg te bewandelen verwijder je geen drivers etc wanneer je het goed doet. Het annuleert alleen maar het deel van de printopdracht die nog ergens in het geheugen zit waardoor de printer maar blijft doorgaan. Overigens, bij het goed volgen van mijn advies zie je niet alleen bovenin het scherm een zwart vierkantje om een service te stoppen, maar daarnaast ook een vierkantje met driehoekje.. Deze is om een service te stoppen en meteen weer op te starten...

Overigens, welkom op Helpmij! :thumb:

@Peer2, heel hartelijk bedankt voor het snelle antwoord. Ik hoop dat ik me thuis zal gaan voelen op dit forum en dat mijn toekomstige computerproblemen ook spoedig opgelost zullen worden.

sorry, even een off topic vraag

Beste mensen,

nog niet zo lang geleden heb ik op deze site een account aangemaakt om in het geval als ik PC problemen zou ondervinden hulp te zoeken. Nu heb ik een probleem en probeer vergeefs een nieuw onderwerp aan te maken om mijn vraag te stellen. Dus klikte ik op vraag aanmaken (heet dat zo?) en kwam op een onderwerp uit die informatie gaf hierover, maar net niet specifiek HOE je dat moet doen. Wel allerlei informatie hoe je vet of cursief je tekst moest drukken maar aan dat soort informatie heb ik niets. Of je de tekst van je vraag nu vet of cursief weergeeft voegt niets nuttigs toe aan je vraag om nog maar te zwijgen van smily's, die zijn in zo'n geval helemaal niet relevant. Hoe maak je een nieuwe vraag aan? De zoekfunctie op deze site bood ook al geen uitkomst. Het zal ongetwijfeld heel simpel zijn maar als ik nergens kan vinden hoe dat dan moet word ik er niet wijzer van. Ik hoop dat iemand mij kan helpen en wellicht is het noodzakelijk de site enigszins aan te passen zodat dit onderdeel wat beter toegankelijk wordt. Misschien zie ik het helemaal over het hoofd en in dat geval treft de webmaster geen blaam. Verder vind ik het fantastisch dat zo'n mogelijkheid op internet bestaat. Ik was altijd voor hulp aangewezen op mijn zoon, maar hij is 19 en tweedejaars student aan de universiteit van Utrecht en staat op het punt op kamers te gaan wonen, dus ik zal de komende tijd zelf mijn problemen op moeten zien te lossen als hij niet meer thuis woont. Niet alleen voor mijzelf noodzakelijk, ik zal mijn vrouw ook te hulp moeten schieten bij haar PC problemen. Zelf ben ik bijna 50 dus ik stam nog uit het pré-computer tijdperk, iets wat de huidige jeugd zich moeilijk voor kan stellen, maar de laatste tijd houden zich steeds meer senioren zoals ik zich bezig met de PC. Je kunt PC gebruikers ruwweg indelen in drie categorieën; de totale compeuteranalfbeet, iemand die bijna alles weet van de PC en de grootste groep zit daar tussenin. Ik zelf behoor tot de laatste groep. Wie weet, heb ik straks weer zoveel kennis oopgebouwd over de PC dat ik op mijn beurt weer anderen kan helpen met hun PC problemen. Dat doe je voor elkaar. Ik had deze vraag ook per e-mail opgestuurd naar de webmaster van deze site, in de hoop snel antwoord te krijgen, want sommige computerfreaks zitten 24 uur per dag achter de PC. Ik weet dat deze vraag helemaal niet bij dit onderwerp thuishoort maar ja, als je niet weet hoe je een nieuw onderwerp aan moet maken heb je geen keus. Als iemand mij vertelt hoe je dat dan moet doen zal ik de vraag waar het uiteindelijk om gaat op de correcte manier stellen. Ik dank u voor uw aandacht en bij voorbaat ook voor uw hulp.

Vriendelijke groeten, Frank Faber...

Volgens mij lopen er mogelijk minder beren ( ;) :D ) op je pad dan je vooralsnog denkt..............
Eenmaal daar aanbeland (zie plaatje) zoek je het item waar je probleem thuishoort en kies je voor het plaatsen van een nieuwe vraag.

Houd in je achterhoofd dat je mogelijk nog een opmerking van een moderator krijgt omdat je post in een allemachtig oud topic (al verwacht ik dat het je in dit geval wel vergeven zal worden....... het is al op 24 oktober van dit jaar mis gegaan, toen reageerde je op een topic uit 2006 en geen moderator is erop aangeslagen............. ;) :D )

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    95,6 KB · Weergaven: 151
  • Presentatie2.jpg
    Presentatie2.jpg
    93,8 KB · Weergaven: 139
Laatst bewerkt:
Hartelijk bedankt voor het snelle antwoord. het lijkt dat mijn vermoeden hiermee bevestigd is dat een hoop PC fanaten 24 uur per dag achter dat ding zitten. Ja het is volkomen waar, ik reageerde op een heel oude reactie maar ik had even gen keus. Ik was ook mijn wachtwoord vergeten maar gelukkig bestaat er in zo'n geval de mogelijkheid een nieuw aan te vragen. Ik heb het daarna meteen maar gewijzigd in iets wat voor mij makkelijk is te onthouden want al die willekeurige letter en cijfercombinaties zijn lastig te onthouden.

Goed, ik zal dan nu eindelijk proberen volgens de aanwijzingen mijn vraag te stellen dus wie weet komen wij elkaar weer tegen op een ander gedeelte van deze site. (zal niet direct gaan want ik ga eerst maar even eten.)

Prettig weekend,

Frank Faber..

Uiteraard ook een heel prettig weekend toegewenst enne, als de regels in bijzondere gevallen worden overtreden zal daar echt geen bloed uit vloeien. ;) :D Wellicht tot ziens in de nieuwe vraag!

Eri is nu een klein programmaatje dat ik ooit op internet vond, het herstart de spooler automatisch, je kunt het hier downloaden:

http://rapidshare.com/files/319539506/PrintQueueFix.zip.html

wwzepd7.jpg

Laatst bewerkt:
Foei..... Ellasar dat je hier niet eerder ingegrepen hebt ;)

Verder heeft gast0225 alle gras al voor mijn voeten weggemaait.
Om dit topic niet nog langer hoog te houden een slotje erop

Maar het belangrijkste is:
Welkom terug op het forum en veel plezier.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan