Probeer mijn text-based RPG eens

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook al van vroege leeftijd begonnen met computers, en ik leer ook snel :D

een breadcrum??? bedoel je een klein beetje bij elk scherm zetten?
Een breadcrumb is een methode om je duidelijk te maken waar jij je binnen een bepaaldde structuur bevind. Bvb bovenaan deze thread staat
Code:
Home > Helpmij.nl Forum > Programmeren  > "Test mijn programma"  >  Probeer mijn text-based RPG eens
Zo kan jij misschien bovenaan elk venster zetten in welk menu de speler zich bevind.

Zou dit ook op Linux kunnen Draaien?
Ik denk dat alle commando's die je tot nu toe gebruikt ook op linux gecompileerd worden zonder problemen. (Kan je zelf testen met bvb een cygwin-shell). Het commondo om het scherm te wissen is echter OS-specifiek (zoals alle commando's die system('') gebruiken)

In windows is het system("CLS")
In linux system("clear")

Als ik programma's schrijf die zowel op linux als windows moeten werken maak ik gebruik van pre-compiler-derectives om een variabele te maken en afhankelijk van zijn definitie het cls of clear commando te laten compilen.
In deze thread vind je een korte uitleg over pre-compiler-derectives.

--Johan

ik zal je laatste versie (game_v.3.exe) even terug downloaden en nog even uitgebreid bekijken. Verwacht tegen volgende week een verslagje ;)

[EDIT]Weet je al hoe klasses werken?[/EDIT]

Laatst bewerkt:
Wat me is opgevallen:

1. Ik kan kiezen voor 'Spel Laden' wanneer er nog geen save-file is...

2. Bij het ingeven van de spelersnaam: 2x enter moeten duwen

3. ik had 1 fighter aangemaakt, en ben daarna opnieuw begonnen met een mage, door te saven was ik alles van mijn fighter kwijt. Misschien kan je zoiets proberen:
SAVE_<NAAM>.TXT
Dan vraag je bij het de optie laden in het begin de naam op van de speler die ze willen inladen. Eenmaal je in het spel zit zou ik dan automatisch naar het juiste bestand laden en saven.

4. Nadat je iets gekocht hebt, via inventory het gaan aandoen en het zit plots 2x in de inventory

5. Mogelijkheid om terug te keren naar het vorige menu (is nog niet overal zo)

6. Mogelijkheid om het spel af te sluiten vanuit het menu ?

7. Niet nodig, maar misschien wel handig. Je save-file een soort encryptie geven of als binaire file / objectstream schrijven. Nu was het zeer eenvoudig om mezelf op lvl 1 al 999999 HP te geven....

8. idee voor de Breadcrumb bovenaan elk scherm:
Code:
<naam> lv<level>          HP:<HP-left> MP:<MP-left>
<Plaatsnaam>                     <gold, indien in winkel>
----------------------------------------------------------------------------

9. Ik denk dat het voor jezelf eenvoudig zal worden als je van de persoon een klasse maakt. Zelf zou ik ook een klasse maken voor Armor en een voor Weapon. Dit zal latere aanpassingen veel vereenvoudigen.
Ik denk dat dit het zowat is voorlopig ;)

--Johan

Laatst bewerkt:
Het is misschien ook handig om een andere host te kiezen voor je bestanden.
Bij deze welke je nu gebruikt worden 18+ afbeeldingen getoont / diensten aangeboden. Als je naar dit soort pagina's linkt, ook al is het alleen voor je programma's te laten downloaden, dan kan dit uiteindelijk tot een waarschuwing/ban leiden. :)

Laatst bewerkt:
Heel erg veel bedankt Johantrax voor al je moeite, ik zal ze allemaal proberen op te lossen :thumb:

Het is misschien ook handig om een andere host te kiezen voor je bestanden.
Bij deze welke je nu gebruikt worden 18+ afbeeldingen getoont / diensten aangeboden. Als je naar dit soort pagina's linkt, ook al is het alleen voor je programma's te laten downloaden, dan kan dit uiteindelijk tot een waarschuwing/ban leiden. :)
ik gebruik filefront, dat is toch 18+ vrij?Die eerste link ging inderdaad daar niet naartoe

Van het verslag van johantrax:
1. Opgelost
2. Opgelost
3. Opgelost
4. Die fout kwam ik niet tegen :confused:
5. Gewoon een 0 typen
6. Gewoon afsluiten?
7. Nu in binary
8. Moet ik nog oplossen
9. De struct zit er teveel in verweven
De link: hier

Laatst bewerkt:
zou het ook mogelijk zijn om een multi-dimension array van functies te maken?

werkt niet

hoe werkt winzip ik kan het nu niet spelen en ik wilde hem nog uittesten help me A.U.B.

hoe maak je dat

mag ik de code is zien en een vraag op welk programma moet je dat doen? frontpage ofzo??? of een speciaal programma

Heh tis wel grappig.. :)

Maar man probeer eens dynamisch linken, dat ding is bijna 500KB groot :shocked:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan