Probeer veel werk te minimalisren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Relleboer

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2006
Berichten
264
Mijn vraag is de volgende. Ik heb 693 excell bestanden waaruit ik elke keer 20 cellen moet uithalen en in een ander sheet(soort database weer moet verzamelen.) kan iemand mij helpen met een code die alle bestanden doorloopt en dan de cellen kopieert en onder elkaar zet in de database.in elke excell file gaat het om de zelfde cellen. alleen met andere informatie erin.

Hopelijk kunnen juliie me uit de brand helpen. aangezien ik dit voor meerdere jaargangen moet gaan doen. ( elk 600 tot 700 files)

Groet jan-willem
 
werk minimaliseren

Maak een map "C:\Databases"
Maak een map "C:\Databases\Mappen"
In de eerste map opslaan: Verzamelmap.xls
In de tweede map opslaan: map1.xls, Map2.xls, Map3.xls

Eventueel in VBE - Extra - Verwijzingen aanvinken: Microsoft Scripting Runtime

Open Verzamelmap.xls en druk op CTRL-m

De macro wordt gestart.

Eerst worden de adressen van de xls-bestanden in map C:\Databases\Mappen in de combobox geplaatst.

Kies een bestand en klik op Omzetten.

De inhoud van de gewenste cellen wordt in Verzamelmap opgeslagen.
 
Werk minimaliseren

Sorry, bestanden werden niet geüpload.

Map1.xls, Map2.xls en Map3.xls staan in Map3.zip
Verzamelmap.xls staat in Verzamelmap.zip
 

Bijlagen

Mis er iets

Ben je vergeten om een bestand toe te voegen. anders snap ik niet wat je bedoelt
 
het gaat om de volgende cellen. D4, D5, L4, L5, L6, L7, M12, M13, M14, O12, O13, O14, P12, P13, P14, P15, P22 en P24. Hopelijk kun je de macro ook zo aanpassen dat ie alleen deze cellen pakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan