probemen met shared file

Status
Niet open voor verdere reacties.

jo geuens

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2010
ik heb een file gemaakt in excel met heel wat macros en formulieren in vba , als ik deze op schared zet en een aanvraag maak krijgt dze een eigen nummer volgend op het vorige.
dit nummer wordt dadelijk gesaved met in de macro activeworkbook.save .
dit zie je ook dadelijk in de excel file verschijnen maar als er nu iemand deze file nog open heeft en ook een aanvraag wil maken krijgt deze ook hetzelfe nummer omdat hij niet dadelijk
een geupdate scherm krijgt.
dit zijn mijn instellingen voor de file shared.png
weet iemand hoe dit komt als ik de update na 5 min gebruikt zie je de update wel maat dat is veel te laat .

Je zou bijvoorbeeld het laatst gebruikte nummer in een tekstbestand op dezelfde shared resource kunnen plaatsen en als de gebruiker een nieuwe aanvraag wilt aanmaken dat nummer uitlezen, verhogen met één en weer opslaan. Kan dan alleen nog fout gaan als twee gebruikers tegelijk dat tekstbestand willen openen om het nummer te lezen - dat kun je voorkomen door het bestand exclusief te openen (en dus te locken). In je code om het bestand te openen zou je dan een retry optie kunnen aanbrengen als het bestand 'bezet' is. Omdat dit maar fracties van seconden zijn is het dubbel openen waarschijnlijk meer een theoretisch verhaal dan dat het in de praktijk zal voorkomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan