sun04
Gebruiker
- Lid geworden
- 7 apr 2008
- Berichten
- 38
Zou iemand mij kunnen helpen met een gecompliceerd probleem in Excel.
Ik ben bezig met het maken van een overzichtbestand van mensen en ik wil automatisch een selectie kunnen maken en automatisch adressen worden toegevoegd.
In Werkblad 1:
--> elk cel in kolom A kan uit de namen van personen kiezen uit Blad2 kolom A
--> ik wil graag in kolom B automatisch het adres overgenomen willen hebben uit werkblad 2 kolom B
In Werkblad 2:
--> kolom A staan de namen van een aantal personen (groepsnaam = Personen)
--> kolom B staan de bijbehorende adressen van de personen in kolom A
Tot nu toe heb ik dit in de eerste cel van kolom B staan:
=ALS(A1=Blad2!A:A;Blad2!B:B;”onbekend”)
Ik weet dat iets niet klopt, maar ik heb nergens kunnen vinden hoe ik een getal x kan plaatsen achter Blad2!A zodat ik hetzelfde getal x kan gebruiken om uit Blad2!B de juiste tekst te kopiëren.
Wat doe ik verkeerd?
Alvast bedankt iedereen!
Ik ben bezig met het maken van een overzichtbestand van mensen en ik wil automatisch een selectie kunnen maken en automatisch adressen worden toegevoegd.
In Werkblad 1:
--> elk cel in kolom A kan uit de namen van personen kiezen uit Blad2 kolom A
--> ik wil graag in kolom B automatisch het adres overgenomen willen hebben uit werkblad 2 kolom B
In Werkblad 2:
--> kolom A staan de namen van een aantal personen (groepsnaam = Personen)
--> kolom B staan de bijbehorende adressen van de personen in kolom A
Tot nu toe heb ik dit in de eerste cel van kolom B staan:
=ALS(A1=Blad2!A:A;Blad2!B:B;”onbekend”)
Ik weet dat iets niet klopt, maar ik heb nergens kunnen vinden hoe ik een getal x kan plaatsen achter Blad2!A zodat ik hetzelfde getal x kan gebruiken om uit Blad2!B de juiste tekst te kopiëren.
Wat doe ik verkeerd?
Alvast bedankt iedereen!