probleem array doorsturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

junior6

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2009
Berichten
18
Hey,
ik zit met volgend probleem als ik gegevens wil opvragen die ik in een vorige pagina heb ingegeven, maar ik krijg volgende foutmeldingen:

Code:
Notice: Undefined index: opbrengstmaand[0] in G:\school\webdesign\PHP\EasyPHP 3.0\www\vakantietaak1\resultaat.php on line 17

Notice: Undefined index: opbrengstmaand[1] in G:\school\webdesign\PHP\EasyPHP 3.0\www\vakantietaak1\resultaat.php on line 17

Notice: Undefined index: opbrengstmaand[2] in G:\school\webdesign\PHP\EasyPHP 3.0\www\vakantietaak1\resultaat.php on line 17
De code die ik in het eerste pagina heb gebruikt is de volgende:
PHP:
			<?php
				$maand=array("januari","Februari","Maart","April","Mei","Juni","Juli","Augustus","September","Oktober","November","December");
				for ($i=0; $i<=$aantal - 1; $i++)
				  {
				  echo $maand[$i] . '<input type="text" name="opbrengstmaand[$i]" /><br />';
				  }
			?>

De code die ik in de tweedde pagina heb gebruikt is deze:
PHP:
		<?php
		$totaal=0;
		$aantal=3;
				for ($i=0; $i<=$aantal - 1; $i++)
				  {
				  $inkomst=$_POST["opbrengstmaand[$i]"];
				  $totaal=$totaal + $inkomst;
				  }
		$belastingsbedrag=($totaal * 0.032)-$totaal;
		$opbrengstbtwexcl=$totaal-$belastingsbedrag;
		?>
Alvast bedankt op voorhand.

mvg Junior
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit werkt niet:
PHP:
$_POST["opbrengstmaand[$i]"]

Dat moet je zo doen:
PHP:
 $_POST["opbrengstmaand"][ $i ]


Nu zoekt hij namelijk letterlijk naar een key in de array die "opbrengstmaand[0]" heet, ipv dat hij in de key "opbrengstmaand", het veld pakt met de key 0.
Je gebruikt een array in een array om het op te slaan, maar dan moet je het er ook op die manier weer uithalen.
 
Dit werkt niet:
PHP:
$_POST["opbrengstmaand[$i]"]

Dat moet je zo doen:
PHP:
 $_POST["opbrengstmaand"][ $i ]


Nu zoekt hij namelijk letterlijk naar een key in de array die "opbrengstmaand[0]" heet, ipv dat hij in de key "opbrengstmaand", het veld pakt met de key 0.
Je gebruikt een array in een array om het op te slaan, maar dan moet je het er ook op die manier weer uithalen.

Bedankt ik heb het aangepast maar nu krijg ik volgende foutmeldingen.

Notice: Undefined offset: 0 in G:\school\webdesign\PHP\EasyPHP 3.0\www\vakantietaak1\resultaat.php on line 17

Notice: Undefined offset: 1 in G:\school\webdesign\PHP\EasyPHP 3.0\www\vakantietaak1\resultaat.php on line 17

Notice: Undefined offset: 2 in G:\school\webdesign\PHP\EasyPHP 3.0\www\vakantietaak1\resultaat.php on line 17
 
Kun je eens een
PHP:
 var_dump( $_POST );

doen om te kijken welke waarden er meegestuurd worden? Waarschijnlijk probeer je het verkeerde veld te bekijken oid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan