Probleem bij installeren service pack 1 op vista home basic

Status
Niet open voor verdere reacties.

BoasKluiving

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 feb 2011
Berichten
4
Bij het installeren van service pack 1 op mijn computer blijft de computer maar hangen in het (blauw/groene) opstartscreen met de melding "service pack installeren: fase 2 van 3 100% voltooid. Schakel de computer niet uit!". Hier is hij al zeker 4 uur mee bezig en hij blijft maar op 100% staan. Ik weet nu niet precies wat ik moet doen. Moet ik de computer opnieuw opstarten? Maar krijg ik dan geen instabiel systeem? Ik kan verder ook niets anders doen op deze computer. Ik heb voorheen geen problemen ervaren met windows vista. Kan iemand mij hier misschien mee helpen?
Alvast heel erg bedankt voor het antwoord!
 
Bedankt voor het antwoord! Maar wat moet ik nu dus doen? De computer zit nu dus vast in zo'n installatiescherm (althans dat neem ik aan want hij staat al heel lang op fase 2 van 3 100% voltooid). Ik kan niks nu met de computer doen (ik verstuur dit ook vanaf een andere computer), behalve hem uitschakelen (alleen staat er dat ik hem dus niet moet uitschakelen). Af en toe hoor ik even een geluidje waardoor het lijkt alsof hij opnieuw opstart, maar dat is ook niet zo. Zal ik hem dan maar uitschakelen of raak ik dan al m'n bestanden kwijt die op de computer staan?
Ik hoop dat iemand er nog op kan reageren, want ik denk dat ik hem vannacht wel ga uitschakelen, want hij staat anders eindeloos aan!
 
Wat al eerder zei.
Heb je een orginele dvd van vista?
Installeer dan vista opnieuw.
 
Ik heb de computer op geef moment maar uitgezet en opgestart in de veilige modus. Vervolgens kreeg ik een melding dat de installatie van service pack 1 mislukt is. Ik kan nu wel gewoon weer op mijn computer komen en hij doet het weer. Is er echter nog een andere mogelijkheid om service pack 1 te installeren?
 
Ps: waarom gebruik je (nog) vista?:confused::(
Er zijn zat mensen en bedrijven dei prima op Vista werken. Daarbij is het aanschaffen van een andere Windows ook niet goedkoop. Ik heb je er vaker op aangesproken te stoppen met dit soort opmerkingen.
 
Ik heb op die manier via dezelfde link dus al eerder geprobeerd service pack 1 te installeren, maar toen liep de computer vast. Denken jullie dat er nog een andere manier is om service pack 1 te installeren?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan