Hallo,
Ik had in mijn pc 2x 2gb 1333mhz DDR3 geheugenreepjes zitten en heb deze verwisseld voor het volgende: 2x 4gb 1600 mhz DDR3.
Nu stuit ik op het volgende probleem:
Wanneer ik beide nieuwe reepjes in de blauwe slots heb gezet en de computer opstart, dan ziet de computer maar 4 gb aan RAM geheugen i.p.v. 8.
Wat ik geprobeerd heb:
Slots schoonmaken
Goed aandrukken en checken of de reepjes er goed in zitten
Memory remap aan en uit zetten in de bios.
Geheugenreepjes wisselen qua slots.
Wanneer ik 1 reepje gebruik en deze in het eerste blauwe slot steek ( a1? ), dan start de hele computer niet eens op en begint deze te piepen. Betekend dit dat het slotje wat voorheen perfect gewerkt heeft nu kapot is ? Wanneer ik beide in de pc heb, dan start de pc zonder problemen op, maar met 4 gb.
Alvast bedankt voor het lezen en sorry als het niet geheel duidelijk is.
edit; Ik heb windows home 7 x64 en een asus moederbord.
Ik had in mijn pc 2x 2gb 1333mhz DDR3 geheugenreepjes zitten en heb deze verwisseld voor het volgende: 2x 4gb 1600 mhz DDR3.
Nu stuit ik op het volgende probleem:
Wanneer ik beide nieuwe reepjes in de blauwe slots heb gezet en de computer opstart, dan ziet de computer maar 4 gb aan RAM geheugen i.p.v. 8.
Wat ik geprobeerd heb:
Slots schoonmaken
Goed aandrukken en checken of de reepjes er goed in zitten
Memory remap aan en uit zetten in de bios.
Geheugenreepjes wisselen qua slots.
Wanneer ik 1 reepje gebruik en deze in het eerste blauwe slot steek ( a1? ), dan start de hele computer niet eens op en begint deze te piepen. Betekend dit dat het slotje wat voorheen perfect gewerkt heeft nu kapot is ? Wanneer ik beide in de pc heb, dan start de pc zonder problemen op, maar met 4 gb.
Alvast bedankt voor het lezen en sorry als het niet geheel duidelijk is.
edit; Ik heb windows home 7 x64 en een asus moederbord.