probleem bij verplaatsing bestandslokatie van Mijn Documenten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgrav000

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
929
Mijn broer heeft een probleem met het verplaatsen van Mijn Documenten. We hebben het over een volledig geupdate Windows XP computer. Probleem is dat het CMOS batterij leeg is waardoor de tijd verkeerd wordt weergegeven. Behalve de fysieke hd (C) waar het besturingssysteem op staat bevat de computer nog 2 fysieke hd's (F en G). Ik zegt dit omdat het hier dus niet gaat over partities: de hd's zijn niet in partities ingedeeld. Mijn broer nu heeft alvorens het batterij te vervangen (dat gaat a.s. maandag gebeuren) de bestandslokatie van Mijn Documenten volgens de regels gewijzigd dus van C naar F. Op F is echter de verplaatste Mijn Documenten niet te zien terwijl nu op C wel naar F verwezen wordt als het gaat om Mijn Documenten.
Wat kan er aan de hand zijn? Heeft dit te maken met het lege CMOS batterij? Wat is de oplossing?

sgrav000
 
Ok, ga naar Start, Mijn documenten, RechterMuisKlik, Eigenschappen, & in het blauw voorgeselecteerde venster weer RMK, Kopieren.
Start, Mijn computer, & plak dat in de Adresbalk, Enter.
Kom je er dan wel bij?

Overigens moet je volgens de regels voor elke Gebruiker apart de Documenten-map verplaatsen. Dus als je als (een) Beheerder was aangemeld tijdens het Verplaatsen, dan is alleen die Beheerder's Documenten-map verplaatst, & daar heeft een gewone Gebruiker geen toegang toe.
 
Dank TheKnight voor jouw reactie. Jouw adviezen toegepast. Uitkomst: geen map met de naam documenten IN de tree van F. Wel staat er in de tree van de hele computer, neven geschikt aan C, D, E, F een map "Documenten van [naam van mijn broer]" genaamd en rechtsklik ik die map en druk ik vervolgens op Eigenschappen dan zie ik F:\ Het doel van de verplaatsing is gelukt, de map waarin de documenten zich bevinden is zichtbaar alleen niet ondergeschikt aan F maar nevengeschikt. Hoe kan dat? Enfin, hij doet het en we moeten er maar aanwennen.

sgrav000
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan