probleem: geen beeld meer, maar ligt niet aan monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

michelbeckers

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2008
Hallo mensen, ik weet niet of ik in het juiste topic zit, dus excusses als ik het fout het gezet

nu heb ik een probleem, ik starte vanmorgen de computer op, en het beeld bleef zwart.

dacht iets aan de monitor, maar toen ik de monitor op de laptop aanzette had ik beeld. dus daar licht het niet aan.

ook heb ik een hdmi kabel liggen naar mn tv toe, om te gamen, dus ik dacht ik ga daar wel kijken, maar ook daar dus geen beeld.

volgende wat ik nog geprobeerd is om de monitor aan te sluiten, niet op de videokaart, maar de aansluiting op het moederbord,

en ook hier weer...geen beeld.

nu is het moederbord en de videokaart pas een paar maanden oud, dus lijkt me sterk dat ze beide al precies tegelijk kapot zijn.

als ik de computer aanzet, hoor je deze gewoon opstaten zoals normaal, en lijk het of deze gewoon aan is, maar ik zie dus niks.

wat zou ik nog kunnen proberen? iemand enig idee wat er aan de hand is?

dit zijn mijn pc gegevens:

windows 7 ultimate
dualcore 8400
4gb werkgeheugen
500 gb harde schijf
moederbord asrock g31m-s (pas nieuw, 2 maanden)
msi r6850 cyclone videokaart (pas nieuw, 2 maanden)

bedankt alvast voor jullie julp!

groetjes Michel

Hoi,

Ik zou de losse videokaart er eens uithalen en dan op de onboard zetten ,ondank 2 maanden oud kan hij toch defect zijn.

Probeer eens om de videokaart uit de pc te halen en te kijken of je dan wel beeld heb met de onboard aansluiting. De onboard wordt namelijk (meestal) uitgeschakeld wanneer je een videokaart hebt ingebouwd.

Groetjes Patrick Miah

oh ok, bedankt iedereen, ik het het on board wel al geprobeerd, maar zonder de videokaart eruit te halen.
dus het is wel noodzakelijk om deze eruit te halen? dan ga ik dit direct als eerste proberen!

ik laat jullie zsm wat weten!

bedankt nog voor de snelle reacties!

nou net de videokaart eruit gehaald, en het beeldscherm op de on board aanluiting van het moederbord gezet en....beeld blijft zwart....

het kan toch bijna niet zo zijn dat beide precies op hetzelfde moment kapot zijn gegaan toch? en zeker omdat ze net pas 3 maanden oud zijn...

kan het misschien ook iets software matig zijn? maar je wat moet ik daaraan doen, als je geen beeld hebt.......

iemand nog ideeen?

Het probeem ligt duidelijk aan de hardware. Op zijn minst zou de bios zichtbaar moeten zijn op het scherm. Wat je kunt proberen is ander geheugen, andere processor, andere voeding of ander moederbord. Maar, omdat je nog garantie hebt, zou ik hem gewoon terugbrengen en vooral niet zelf ermee aan de slag gaan.

Groetjes Patrick

nou et is opgelost en hoe? collega maakte me attent erop dat het ook in het geheugen zou kunnen zitten, dus ik heb eerste beide stripjes eruit gehaald en schoongemaakt,
toen terug erin gezet, en ik heb weer beeld!! echt ongelooflijk! dit had ik nooit gedacht... kan het echt door stof ofzo dat ik dan geen beeld kan krijgen???

Voor een goed werkende pc is het aanbevolen de pc zeker 1x per jaar stofvrij te maken.
Pc stofvrij maken voor beginners.

trek de stekker v.d. pc uit het stopcontact (of aan de achterkant v.d. pc)
ontlaad de statische spanning door de pc-kast vast te houden (beste is een blank gedeelte) en b.v. een waterkraan aan te raken.
maak de pc open
leg hem op z'n kant
voorzichtig met een schoon kwastje het koelblok en de ventilator (vasthouden) v.d. processor schoonmaken
(dat is de ventilator die op het moederbord zit)
alle andere stof op het moederbord en onderdelen voorzichtig losvegen, zet de pc rechtop en verwijder met het kwastje de stof die evt. achterblijft van het moederbord en zuig met de stofzuiger (lage stand) het stof v.d. bodem op.
Evt. de ventilator v.d. voeding (aan de achterkant) schoonmaken en stof wegzuigen.
De onderzijde v.d. voorkant waar meestal de verse lucht aangezogen wordt, schoonmaken/uitzuigen (evt. frontpaneel verwijderen).
Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan