Hallo allemaal,
Ik heb een lage internetsnelheid op mijn computer (rond 100 kB/s, nu zelfs maar 50 kB/s). Ik heb 2 computers, aangesloten op hetzelfde thuisnetwerk (router en modem), de andere computer heeft dit probleem niet (snelheid tot 470 kB/s). Ik zet hieronder de kenmerken van de computers. Ik heb al allerlei instellingen bekeken, de netwerkkaart vervangen door een ander exemplaar, maar niets helpt. Ook de Netplug is de oorzaak niet (doet het op de andere pc prima).
Hebben jullie een idee? Moederbord? Instellingen?
Alvast hartelijk dank voor je reactie!
Probleem PC:
Bouwjaar 2003
XP Home SP3 (alle updates)
Intel Pentium 4, 2,4 GHz, 0.99 GB
Firefox 6
Netwerkkaart Intel PRO/100 VE
LEA Netplug Powernet LAN
Andere PC:
Bouwjaar 2008
XP Pro SP3 (alle updates)
AMD Athlon 64 X2 dual core
Firefox 6
Netwerkkaart NVIDIA nForce
LAN ethernet kabel 10/100
Gezamenlijk:
Router = Sitecom DC202v6, Modem = Zyxel P-2602R-D1A, Provider = Telfort 4 Mb/s. Router en modem firmware zijn beide uptodate.
Ik heb een lage internetsnelheid op mijn computer (rond 100 kB/s, nu zelfs maar 50 kB/s). Ik heb 2 computers, aangesloten op hetzelfde thuisnetwerk (router en modem), de andere computer heeft dit probleem niet (snelheid tot 470 kB/s). Ik zet hieronder de kenmerken van de computers. Ik heb al allerlei instellingen bekeken, de netwerkkaart vervangen door een ander exemplaar, maar niets helpt. Ook de Netplug is de oorzaak niet (doet het op de andere pc prima).
Hebben jullie een idee? Moederbord? Instellingen?
Alvast hartelijk dank voor je reactie!
Probleem PC:
Bouwjaar 2003
XP Home SP3 (alle updates)
Intel Pentium 4, 2,4 GHz, 0.99 GB
Firefox 6
Netwerkkaart Intel PRO/100 VE
LEA Netplug Powernet LAN
Andere PC:
Bouwjaar 2008
XP Pro SP3 (alle updates)
AMD Athlon 64 X2 dual core
Firefox 6
Netwerkkaart NVIDIA nForce
LAN ethernet kabel 10/100
Gezamenlijk:
Router = Sitecom DC202v6, Modem = Zyxel P-2602R-D1A, Provider = Telfort 4 Mb/s. Router en modem firmware zijn beide uptodate.