Probleem ivm verzenden e-mails Incredimail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Moashin

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2008
Hallo,

Ik heb sinds enkele dagen een vreemd probleem met Incredimail.
Ik heb thuis een laptop en een desktop, op beiden staat incredimail geïnstalleerd en op beiden staat ook dezelfde e-mail account ingesteld.
De desktop staat beneden in de werkplaats en daarom gebruik ik 's avonds de laptop om mijn e-mails te checken.
Sinds kort echter kan ik geen e-mails meer verzenden van op de laptop. Als foutmelding geeft ie: "De SMTP server reageert niet, probeer het later eens opnieuw" bij details staat dan "Connection to the server has failed".
Op de desktop doet ie het dan weer wel, daar kan ik zonder enige problemen versturen en ontvangen (ontvangen lukt met de laptop trouwens ook nog prima!).

Weet iemand hier misschien raad mee? Ik heb al de volgende acties ondernomen:
-Alle account informatie 3 dubbel gecheckt zowel op pc als op laptop. Ik heb de account ook al eens verwijderd en terug toegevoegd, maar zonder resultaat.
-Mijn firewall correct geconfigureerd, heb hem ook al eens uitgeschakeld.
-Mijn virus scanner uitgeschakeld + ook al eens volledig verwijderd.
-De help-pagina's van incredimail allemaal al eens doorlopen, zonder resultaat.

Ik vind dit toch wel een vervelend probleem, te meer omdat dit vroeger wel goed werkte, en bij mijn weten is er niks veranderd aan de laptop of de instellingen hiervan. Iemand die dit bekend voorkomt?
Alvast bij voorbaat dank!!

Welkom op HelpMij, Moashin !

Kan het zijn, dat in je modem/router je ip is gewijzigd|? Omdat de lease-time verlopen was?
Dus dat de opengezette poorten niet meer naar het juiste interne ip wijzen?

Alvast bedankt voor de snelle reactie!

Het zou best kunnen dat dit het geval is, maar hoe controleer of repareer ik dit dan?

Mvg

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

.

Laatst bewerkt door een moderator:
Even rondkijken in de settings van je router.
Meestal te benaderen via je internet browser:
http ://192.168.2.1 of kijk anders in het boekje.

Het probleem is opgelost!

Het lag inderdaad aan het netwerk... De laptop had blijkbaar sinds 2 dagen een beter signaal opgevangen van een draadloos netwerk van de buren en had automatisch verbonden met dit (onbeveiligd) draadloos netwerk. Ik had dit zelf nog niet eens opgemerkt, had daar totaal overgekeken... :o
Ik heb mijn beveiligd draadloos netwerk nu weer ingesteld als standaard en het werkt terug prima!

Bedankt!

Perfect :)

statusopgelostkp2.png

Ik heb Windows 7 en Incredimail. Als ik een mail wil verzenden met Incredimail typ ik in querty terwijl het voorheen azerty was.Hoe kan ik terug overschakelen naar azerty.
Mijn toetsenbord op mijn PC staat wel steeds in azerty.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan