Probleem levensduur accu LG

• Onderwerp starter Onderwerp starter LWM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Ik vraag me af wat een redelijke levensduur is van een accu van een LG smartphone. De accu lijkt al na anderhalf jaar aan vervanging toe te zijn. Zodra de LG nog 10% acculading aangeeft, valt het apparaat dood, terwijl hij het met 10% lading - in ieder geval nog korte tijd - gewoon zou moeten doen. Vooraf verschijnt ook niet de melding dat het niveau van de batterij (te) laag is.
Er zit nog garantie op en hij is net terug van reparatie, omdat het apparaat na een firmware update van LG niet meer goed werkte. Een van de problemen was het totaal uitvallen bij 10% acculading zonder melding vooraf.
Voor mij is nu de vraag: is dit normaal als de accu aan z'n einde is, of kan het nog steeds een software-euvel zijn?

Hallo

Batterijen zijn hier te koop :

http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=lg+gsm+battery&_sop=15

Zoals je zelf kunt zien , heeft LG meer dan slechts 1 model g.s.m. gemaakt .... (zelf eens zoeken voor de benodigde batterij)

Vermelding typenr , etc ... ware nuttige info geweest.

Indien korrekt behandelt , kan een l.i.o.n. batterij tot 3 jaar meegaan.

Niet wetende hoe jij deze hebt behandelt , lijkt mij 1.5jaar een realistische periode.

Dit :

"Er zit nog garantie op en hij is net terug van reparatie,..."

Is wel vreemd ... blijkbaar hebben ze de battterij "vergeten" te controleren ???

Weet niet hoe de garantibepalingen van LG zijn t.o.v. l.i.o.n. batterijen.

Misschien eens opzoeken ???

Peter

Subtel.nl hanteert meestal ook redelijke prijzen. als je echt cheapo wilt idd via Ebay...

Ik denk niet dat hij vraagt om een nieuwe batterij, maar eerder het probleem wil weten.

Wat voor android versie heb je op je telefoon staan?

Dank voor de reacties. Het gaat mij inderdaad niet om een nieuwe batterij, maar om het probleem: het zonder waarschuwing totaal uitvallen van het toestel bij nog 10% batterijcapaciteit. Dat was een van de problemen na de firmware update en het is na de reparatie dus nog steeds het geval. Hij is van mijn zoon en die is er juist erg op gericht om z'n accu optimaal te houden (doet er altijd jaren mee). Het toestel is een LG Optimus G, code E975 met Android 4.4.2.

Heb je de telefoon wel eens terug gezet op fabriekinstellingen?

Ga eens naar instellingen en dan naar batterij. Als het goed is zie je daar ergens percentages staan en hoelang de telefoon op de batterij loopt

Terugzetten was al eerder geprobeerd en dat werkte niet. Als de LG volledig wordt uitgezet met nog 75% batterijlading en je zet hem na een uurtje of zes weer aan, dan heeft hij nog maar 15% lading en bij dat percentage valt hij volledig uit zonder opslaan of waarschuwing. Dat was eerst bij 10% en nu dus al bij 15%. Ik heb leverancier Belsimpel gebeld en het uitgelegd. Die hebben met hun technische dienst contact opgenomen en ik moet het apparaat opsturen. Gelukkig zit er nog garantie op, maar het kan wel weer twee weken duren net als vorige keer, werd me verteld. Heb nog gevraagd of ze een leentoestel hebben (zoals in de Tros Radar commercial) omdat het de tweede keer is in de garantietermijn, maar dat hebben ze niet. Waardeloos dus.

Het toestel is binnen de garantietermijn 3x ter reparatie naar Belsimpel geweest. De tweede keer zijn er in ieder geval heel veel onderdelen vervangen, maar de batterij bleef lading verliezen als het toestel helemaal uitgeschakeld was. Na de derde reparatie kreeg ik een verklaring die op het volgende neerkwam: het toestel heeft een defect maar onze td kan het probleem niet vinden. Als de td het probleem niet kan vinden, gaan we er van uit dat de fabriek het zo heeft bedoeld. Daarmee was voor hen de kous af. Voor mij niet en via contact met Thuiswinkelwaarborg kon ik uiteindelijk het apparaat terugsturen en krijg ik het aankoopbedrag deze week teruggestort. Probleem is dus opgelost, maar beslist niet op de manier die ik verwachtte. De firma LG kende het probleem overigens niet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan