Hallo iedereen,
Ik ben vrij nieuw in PHP en probeer nu mijn eerste echte projectje in mekaar te steken.
Ik loop echter tegen een probleem...
In index.php gebruik ik volgend stukje code
Het probleem is nu dat ik een foutmelding krijg als de pagina de eerste keer geladen wordt, dus als er geen '?menu=....' in de url staat.
Als de pagina geladen wordt door te klikken op een link in de pagina zelf (en waardoor bovenstaande voorwaarde dus wel vervult is), dan krijg ik geen foutmelding.
De foutmelding zelf luidt als volgt:
Notice: Undefined index: menu in C:\wamp\www\project1\index.php on line 2
Na de foutmelding laadt de pagina trouwens wel verder zoals het hoort. Ik kan de foutmelding onderdrukken door 'display errors' uit te zetten in de PHP-settings, maar dat vind ik niet echt netjes.
Ik hoop dat ik het proleem een beetje duidelijk omschreven heb, en vooral ook dat iemand mij kan vertellen wat ik er aan kan doen...
Ik ben vrij nieuw in PHP en probeer nu mijn eerste echte projectje in mekaar te steken.
Ik loop echter tegen een probleem...
In index.php gebruik ik volgend stukje code
PHP:
<?php
$page=$_GET['menu'];
if((!file_exists("$page.php"))||($page=="")){$page="homepage";}
include "$page.php";
?>
<a href="index.php?menu=homepage">Home</a>
<a href="index.php?menu=pagina01">Pagina01</a>
<a href="index.php?menu=pagina02">Pagina02</a>
Als de pagina geladen wordt door te klikken op een link in de pagina zelf (en waardoor bovenstaande voorwaarde dus wel vervult is), dan krijg ik geen foutmelding.
De foutmelding zelf luidt als volgt:
Notice: Undefined index: menu in C:\wamp\www\project1\index.php on line 2
Na de foutmelding laadt de pagina trouwens wel verder zoals het hoort. Ik kan de foutmelding onderdrukken door 'display errors' uit te zetten in de PHP-settings, maar dat vind ik niet echt netjes.
Ik hoop dat ik het proleem een beetje duidelijk omschreven heb, en vooral ook dat iemand mij kan vertellen wat ik er aan kan doen...