probleem met bedrag veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

PSmith

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2003
Berichten
61
Hallo,

Ik heb een wedstrijdformulier als acces bestand van iemand overgenomen. Ik heb hem helemaal kunnen aanpassen op 1 ding na.
in de categorie tabellen staat een object "klasse". hierin staan verschillende niveaus van klasse met daarachter een bedrag. als ik nu het bedrag wil veranderen krijg ik de foutcode:
de ingevoerde waarde komt niet overeen met de gegevenstype valuta in deze kolom.
Als ik het bedrag wil veranderen in € 7,50, krijg ik op welke manier ik het ook invoer een bedrag van € 75,00.
ik heb niet zoveel verstand van acces, maar heb op mijn manier al van alles geprobeerd. volgens mij moet het heel simpel zijn, maar...............:mad:

alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb een wedstrijdformulier als acces bestand van iemand overgenomen. Ik heb hem helemaal kunnen aanpassen op 1 ding na.
in de categorie tabellen staat een object "klasse". hierin staan verschillende niveaus van klasse met daarachter een bedrag. als ik nu het bedrag wil veranderen krijg ik de foutcode:
de ingevoerde waarde komt niet overeen met de gegevenstype valuta in deze kolom.
Als ik het bedrag wil veranderen in € 7,50, krijg ik op welke manier ik het ook invoer een bedrag van € 75,00.
ik heb niet zoveel verstand van acces, maar heb op mijn manier al van alles geprobeerd. volgens mij moet het heel simpel zijn, maar...............:mad:
ik heb het hele programma toegevoegd, weet niet of dit handig is. voor het openen moet je shift ingedrukt houden en dan enter.

alvast bedankt

Heb je Punt en Komma geprobeert.. heb zelf geen verstand van Acces maar misschien is het een oplossing!
 
ja, dat heb ik ook al geprobeert. Ook door 0,750 in te voeren.
 
staat in de ontwerpweergave van je tabel iets bij 'Invoermasker' of 'Validatieregel'?
 
Nee daar staat niets omschreven.
bij gegevenstype maakt het ook niet uit of er valuta of euro staat
bij notatie staat euro, bij aantal decimalen staat 2,vereist = nee, geindexeerd=ja, tekstuitlijning = algemeen. verder staat er niets.
 
verander je de waarde rechtstreeks in de tabel of middels een form?type je de € erbij in, of alleen het bedrag? Wat gebeurt er als je 7,00 invult ipv 7,50?
Overigens, bij notatie stond Euro, maar wat stond er nu bij gegevenstype? Valuta? Probeer daar anders eens getal - double van te maken
 
Laatst bewerkt:
Ik verander het bedrag rechtstreeks middels de tabel . maar ook via een form pakt hij geen ander bedrag.
het maakt niet uit of ik er een € of niet bij typ of alleen het bedrag. punt of komma heeft ook geen invloed.
elk ander bedrag pakt hij niet, ook niet € 7,00
bij gegevenstype staat valuta.
Ik weet niet hoe ik daar getal-double van moet maken.
 
Kun je even een nieuwe database file maken waar je alleen die tabel (leeg) in zet? Dan kan ik even kijken.
 
ik hoop dat het lukt.
 

Bijlagen

  • Database1.zip
    14,6 KB · Weergaven: 27
Je meot 'm even als mdb of als rar plaatsen, er gaat iets mis met de zip files op het forum
 
Nee daar staat niets omschreven.
bij gegevenstype maakt het ook niet uit of er valuta of euro staat
bij notatie staat euro, bij aantal decimalen staat 2,vereist = nee, geindexeerd=ja, tekstuitlijning = algemeen. verder staat er niets.

Probeer eens geindexeerd=nee te zetten

JTMT
 
als ik dat wil doen, krijg ik de melding dat ik ook de primaire sleutel moet verwijderen.
 
als ik dat wil doen, krijg ik de melding dat ik ook de primaire sleutel moet verwijderen.

Ga naar de office knop links bovenaan
Opties voor Acces
Huidige database
Helemaal onderin het vinkje lokaal niet geindexeerde velden weghalen
Je kunt nl de sleutel niet weghalen als dit staat aangevinkt

Als het nog niet lukt haal dan de sleutel weg van Klasse en maak een nieuwe met autonummering
 
Laatst bewerkt:
PSmith,

Kan je misschien even opgeven met welke versie van Access je werkt. Nederlands of Engels.
Ik heb in jouw tabel alles geprobeert maar in mijn NL. versie werkt alles naar behoren.

Laat even weten
Wim
 
Ga naar de office knop links bovenaan
Opties voor Acces
Huidige database
Helemaal onderin het vinkje lokaal niet geindexeerde velden weghalen
Je kunt nl de sleutel niet weghalen als dit staat aangevinkt

Als het nog niet lukt haal dan de sleutel weg van Klasse en maak een nieuwe met autonummering

Het is me nog steeds niet gelukt... ook niet als ik een nieuwe maak met autonummering.
Het lukt met wel als ik ipv valuta of euro bij gegevenstype tekst van maak. alleen heb ik dan een probleem als ik een deelnemersbevestiging wil uitdraaien. dan krijg ik de foutmelding: gegevenstype komen niet overeen in criteriumexpressie.
 
Het is me nog steeds niet gelukt... ook niet als ik een nieuwe maak met autonummering.
Het lukt met wel als ik ipv valuta of euro bij gegevenstype tekst van maak. alleen heb ik dan een probleem als ik een deelnemersbevestiging wil uitdraaien. dan krijg ik de foutmelding: gegevenstype komen niet overeen in criteriumexpressie.


Is de overname van de Dbase gekomen uit een eerdere versie van Acces?
Als dat zo is moet je de Dbase opslaan als een versie die compartibel is met acces 2007
 
Laatst bewerkt:
Het is me nog steeds niet gelukt... ook niet als ik een nieuwe maak met autonummering.
Het lukt met wel als ik ipv valuta of euro bij gegevenstype tekst van maak. alleen heb ik dan een probleem als ik een deelnemersbevestiging wil uitdraaien. dan krijg ik de foutmelding: gegevenstype komen niet overeen in criteriumexpressie.
Daar heeft het allemaal niets mee te maken.
Ergens klopt er iets niet met je instellingen in Access of Windows.
kan je proberen om getallen in te tikken in b.v. Excel en kijken welke uitvoer je dan krijgt.

Wim
 
in excel heb ik nooit geen problemen met getallen of bedragen.
kan het misschien liggen dat het programma is gemaakt in acces 2002 , en ik nu werk in acces 2007?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan