Probleem met beeldscherm tijdens spelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

proost022

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2007
Als ik een spel speel (maakt niet uit of het een spel zoals call of duty 4 is of een anders spel dat weinig nodig heeft) dan loopt het spel vast,geluid werkt meestal nog wel en ik hoor eventueel dat ik dood ga/ben. Eerst loopt het beeld gewoon vast en even daarna verschijnen er heel veel kleuren,... Het kan zijn dat ik het nog afgesloten krijg d.m.v alt+tab of zo maar soms krijg ik ook een venster waar instaat dat er een probleem is en ik mijn pc moet herstarten.Het probleem kan komen na een half uur spelen of na 5 min spelen.
Ik heb al de nieuwste drivers, er was geen probleem toen ik deze pc eerst had, met geen enkel spel maar nu hij 2 keer geformatteerd is heb ik dat probleem.

Bij voorbaat dank^^

Ik denk dat het te maken heeft met direct x, als ik die direct3D probeer te testen (dxdiag in uitvoeren) dan komt er wel een kubus maar draait die zo snel rond dat ik met moeite zie wat eropstaat, ik herinner mij van een tijd geleden toen deze pc nieuw was en niet geformatteerd dat deze kubus mooi was en langzaam ronddraaide.
Ik heb al nieuwe directx enzo gedownload en geinstalleerd maar hielp niet

Configuratie -->> de hardware waaruit je pc is samengesteld. (processor, geheugen, videokaart enz..):)

als het ware zo

Moederbord
gigabyte

Processor
amd phenom x4 2,5 ghz

Geheugen
4 gb

Harddisk(s)
500 gb

Videokaart(en)
9600gt

Brander
bluray

CD / DVD Drive(s)
dvd brander

Geluidskaart
onboard

Netwerkkaart(en)
onboard

Muis
g9

Toetsenbord
g15

Internetverbinding(en)
lan

Besturingssysteem
xp pro

Voeding
trust 570 watt

Laatst bewerkt door een moderator:
Windows XP
Processor: intel core 2 quad CPU Q6600 2.40GHZ (4 CPU's)
Geheugen:1024MB
Videokaart 256 MB Nvidia GeForce 8600 GT

Nog iets?

Kijk eens of de pc niet vol met stof zit. Met name je koelblokken en ventilatoren. Maak deze heel voorzichtig schoon. Alle drivers up toe date?

ja, alle drivers al geinstalleerd, versie 9 en ik weet niet hoeveel watt

Kijk eens of de pc niet vol met stof zit. Met name je koelblokken en ventilatoren. Maak deze heel voorzichtig schoon. Alle drivers up toe date?

stof maakt niet veel uit alleen met de temp maar het draait er niet slechter van behalve de fans

Kan dus wel uit maken, een systeem kan rare dingen doen als onderdelen te warm worden. Zeker met games.

ja, alle drivers al geinstalleerd, versie 9 en ik weet niet hoeveel watt

het zou kunnen zijn dat je voeding te zwak is geforce 8600gt heeft minimaal een 450 watt voeding nodig
en een 9600gt 530 zoals die van mij

Laatst bewerkt:
ik heb helemaal juist hetzelfde als voor hij geformateerd is en toen ging alles perfect

Heb je na het formateren en installeren wel alle drivers geïnstalleerd? Je chipset driver van het moederbord is ook erg belangrijk.

Bios update zal wel niet, anders had je dat wel geweten. Chipset driver, je zal het moederbord moeten weten, dan kun je bij de fabrikant de drivers downloaden.

Kijk eventueel met PCwizard wat je hebt;
http://www.cpuid.com/pcwizard.php

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan