Probleem met compoort en hyperterminal?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pentiummores

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jul 2007
Berichten
2
Ik heb een dringend probleem met mijn compoort of eigenlijk iets dat hem bezet houdt.
Ik heb namelijk een usb to serial kabel om via mijn laptop en iridiumtelefoon weersinformatie op zee binnen te halen. Ook gebruik ik dezelfde seriele verbinding om de positie uit de gps op een electronische kaart te plotten. Dat gaat nu al een jaar goed.

Nu lukt beide opeens niet meer. (en ik lig nu op de azoren en wil graag naar huis :confused: )

Toch lijkt alles te werken. Volgens het systeem is er een andere toepassing dat gebruik maakt van de compoort. Ik weet alleen niet welke.

(in het begin had ik dit probleem ook, maar toen bleek mijn antivirussoftware de poort bezet te houden voor eventuele updates :evil: ) Die heb ik moeten deinstalleren en nu ben ik bang dat ik een virus heb dat de compoort bezet houdt of een of andere applicatie waar ik geen weet van heb.

Is er een mogelijkheid de compoort op te schonen of te kijken welke applicatie de compoort bezet houdt?
 
Verwijder de Com poort of poorten eens in Apparaatbeheer.
Start de PC opnieuw op en probeer of het nu werkt.
 
Dag, het is nog niet gelukt :(

Ook was ik er achter gekomen dat sommige software/spyware zich uitgeeft voor een layered service provider (LSP) die maar al te vaak compoorten bezet houden. Ik heb een LSP-fix gedownload, maar dat helpt ook niet. nog andere ideeen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan