Probleem met connectie via WS-FTP Pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobVader

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2009
Hoi,

ik kan plots niet meer verbinden via FTP met mijn sites. Het is niet alleen via WS-FTP Pro onmogelijk, maar ook via FileZilla en zelfs niet via een DOS box. Dus er moet iets fout zijn op mijn PC. Alleen wat????

Als ik probeer te verbinden geeft WS-FTP Pro (maar anderen soortgelijke foutmeldingen):

WINSOCK.DLL: WinSock 2.0
WS_FTP Pro, Version 7.62, 2002.12.18
Finding Host www.lutra.info ...
Connecting to 213.189.9.5:21
Connected to 213.189.9.5:21, Waiting for Server Response
Connection closed by remote host.

Kan iemand helpen?

Bedankt alvast,

Rob Vader

Hallo,

Heb je andere computers in het zelfde netwerk die wel kunnen verbinden? Heb je kabelinternet of ADSL?

Met vriendelijke groeten en een gelukkig 2009,
theblindman.

Ik heb een enkele PC met een directe verbinding op een glasvezel netwerk (dus geen router of zo).

Bedankt voor de geode wensen en hetzelfde...

Rob Vader

Is de host niet met een update of migrate bezig?
Kijk op de site van je host voor info.

:cool:

Hallo,

Het zou kunnen dat poort 21 ergens geblokkeerd wordt. Sinds wanneer werkt het niet meer? Heb je wat gedaan/geïnstalleerd/verwijderd?

Met vriendelijke groeten,
theblindman.

Tja, er gebeurt natuurlijk wel eens een installatie of een de-installatie en dan na een paar dagen merk je dat het niet meer werkt. Geen idee wat er dan verantwoordelijk is. Zijn er bestanden of processen die te controleren zijn? Eventueel via TaskManager? Dat van die poort 21 zou ik echt niet weten te benatwoorden. Daarvoor ben ik niet zo ingevoerd. Kun je dat ergens nakijken? Of op een andere manier? Ik heb net een ping gedaan naar mijn domeinnaam en krijg een timeout, terwijl de site wel via IE is te benaderen.

Rob Vader

PS...heel veel dank voor het meehelpen denken

Hallo,

Wat is de domeinnaam? Het zou kunnen dat die site gehost wordt door Windows Server 2008, die antwoord niet meer op pings...
Poort 21 is standaard voor FTP.

Met vriendelijke groeten,
theblindman.

de domeinnaam is www.lutra.info. Nooit geweten dat het met ping niet meer zou werken. Maar ook een ping naar een andere domeinnaam www.rvader.nl geeft geen reactie. Dus ik vermoed toch echt wel dat er een of ander proces op mijn PC niet meer aanwezig is, of niet meer start of zo....

Rob

Hallo,

Ik krijg inderdaad dit terug:
Pingen naar lutra.info [213.189.9.5] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.189.9.5: bytes=32 tijd=22 ms TTL=58
Antwoord van 213.189.9.5: bytes=32 tijd=22 ms TTL=58
Antwoord van 213.189.9.5: bytes=32 tijd=23 ms TTL=58
Antwoord van 213.189.9.5: bytes=32 tijd=29 ms TTL=58

Ik denk eerder in de richting van een virus of een overactieve firewall. Heb je virusbeveiliging geïnstalleerd? Zo ja, als je die uit zet, lukt het dan ook niet?

Ik vind het raar dat je wel gewoon op het internet kunt, maar als je iets anders gaat doen dan webpagina's bekijken, het niet meer werkt.

Met vriendelijke groeten en succes,
theblindman.

ik gebruik McAfee 8...maar dat doe ik al jaren; de Windows firewall (binnen W-XP), ook al die tijd; Spysweeper en nog eentje. Maar dat alles is in de afgelopen tijd nooit anders geweest. Uitschakelen van virusscanner die er al die tijd al op staat lijkt me dan ook nog geen oplossing te leveren...of vergis ik me daarin?

Opgelost!! IK heb Webroot Spysweeper uitgezet (dat was nl. het enige 'verdachte' pakket dat was ge-upgrade) en nu doet hij het wel. Bedankt voor het meedenken, het heeft tot de oplossing geleid. Hier was ik zelf niet opgekomen.

Rob Vader

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan