probleem met direct3d

Status
Niet open voor verdere reacties.

helma

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2003
Berichten
332
Spellen werken niet en ik weet bijna zeker dat het aan de direct3d ligt.
Videokaart geupdate en de nieuwste directx gedownload.

Als je kijk bij eigenschappen beeldscherm, instellingen en dan geavanceerd. Heb je diverse tabbladen waaronder direct3d.

Nu ontbreken er de volgende:
Weergaves
KleurOpenGl
direct3D !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
opties
overlapping.

Beiden pc's hebben windows xp, en de nieuwste pc (pas gekocht) heeft deze tabbladen dus niet.

Ik denk dat dit de reden is dat de spellen niet spelen (het zijn 3d spellen)

Hoe kan ik dit oplossen
 
Doe eens uitvoeren en type daar dxdiag,wat zegt ie daar van 3d????en open gl???
 
videokaart via/s3g uni chrome pro igp.

En dxdiag gedaan, zie alle 3 zijn ingeschakeld (direct draw, direct3d en AGP.

De test net direct draw is goed, maar de test direct 3d niet, daar geeft hij steeds aan dat ik het onderbroken zou hebben, dit is dus niet zo
 
Mijn engels is super slecht. Wat ik eruit kan halen is inderdaad dat deze geen open GL steunt.

Maar hier (onder) staat toch een oplossing kan het niet goed begrijpen:

UniChrome indeed has support for OpenGL 1.2 via the driver. Of course OpenGL support can be provided by software. e.g. SciTech's GLDirect 5.0

Maar toch raar pc is vrij nieuw en een simpel downloadspelletje kan hij niet spelen.
 
Ja is zeker raar maar dit soort PC's zonder grafische ondersteuning worden nog steeds gemaakt voor bedrijven waar alleen maar administratieve taken worden gedaan en als het goed is geen spelletjes :p

Die oplossing begrijp ik ook niet zo maar ga er maar vanuit dat die video kaart niet bedoelt is om games mee te spelen, er zijn zover ik weet wel programmaas die de taken van een video kaart kunnen overnemen waardoor je toch spellen met hoge eisen zoals Vertex Shaders en Pixel Shaders wel kunt spelen maar deze programmaas eisen zoveel processor gebruik en draaien naast het spel, waardoor het spel heel traag en onspeelbaar wordt.:confused:
 
Maar hij is gewoon in de winkel gekocht, en niet voor een bedrijf.
 
:) Nee maar dat zegt toch niks, et is een kwestie van jezelf goed laten informeren in de winkel over de mogelijkheden van zo'n PC.
 
O en nog 1 ding, het spel biljardo heeft wel 1x gespeeld. Maar de volgende dag wilde het niet meer dus het is dan toch mogelijk. Wat er is gebeurd weet ik niet het spel is gewoon afgesloten en daarna nooit meer op kunnen starten. (alleen geluid)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan