probleem met doorstarten in W7

Status
Niet open voor verdere reacties.

toiki

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2013
Berichten
16
hallo, iedereen,
ik heb een vreemd probleem, ik hoop alleen dat ik in de juiste sectie zit om dit te stellen.
de laptop van een vriendin start nog wel volledig normaal op, mr na het intikken van het wachtwoord,is er enkel nog een blauw scherm. geen bsod, enkel effen blauw, geen foutmeldingen. ��n enkele keer kreeg ik in dat blauwe scherm een ander venster dat zei ''explorer.exe werkt niet meer'', nu zelfs dat niet meer.muis werkt nog, ik kan nog in taakbeheer, en that's it. opstarten in veilige modus lukt ook niet, laatst gekende goede configuratie veranderd ook niets. dus dacht ik (want de hoogzwangere vriendin was aan de geboortekaartjes bezig, mr heeft natuurlijk nergens backup van...) met een live-cd van ubuntu alle data eraf te halen, en laptop terug te zetten nr fabrieksinstellingen, simpel toch? alleen in dit geval kan ik er zelfs niet in met de ubuntu dvd, ik krijg schermen vol rare bolletjes, nog nooit gezien. zou het dan toch een virus kunnen zijn? (mijn ubuntu-cd heeft tot hiertoe altijd goed gewerkt)
wat kan dit zijn?? en wat zou ik nog kunnen doen om dat laptopje, of op zn minst die data, te redden?
het betreft een acer aspire,ong. jaartje oud,met W7 home
 
kan ook een hardware fout zijn,
zoals je vga chip je hebt het over raar scherm
 
dat is idd ook mijn vrees, mr hoe kan ik dat nog nagaan nu in dit geval? had al geprobeerd om veilige modus met cmd te starten, om een chkdsk te doen, mr helaas, veilige modus opent wel, maar ik kan er niks mee. het opstarten is nogthans wel normaal, hoor, tot aan het scherm waar je je ww moet ingeven, daarna pas het effen blauwe scherm, dus of het de videokaart is?? nuja, k ben wel geen leek, mr ook niet bepaald een expert
en het belangrijkst op dit moment blijft wel, hoe haar foto's etc te redden...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
als je ingelogt bent probeer of in het taakbeheer explorer.exe nog actief is.
als dit het geval is sluit die eens en als het goed is probeert windows die dan automatisch weer te starten.

ik heb een keer gehad dat dit het gehele probleem voor mij verhielp
 
@ dijsnk, bedankt voor het antwoord, en sorry voor mijn late reaktie, we waren paar dagjes weg. maar jammer genoeg, in taakbeheer is er geen enkel process actief :confused:
hoe geraak ik in hemelsnaam nog in dat laptopje???
 
@toiki
Maak een foto van dat rare beeldscherm en plaats die als bijlage in je volgende bericht.
 
@toiki
Maak een foto van dat rare beeldscherm en plaats die als bijlage in je volgende bericht.

thx, ga ik seffes doen, nu eerst voor alle zekerheid de data naar mijn externe schijf kopieren, want hoera, mijn ubuntu is gestart !! (waarom deedie het die tien vorige keren niet ???:confused:)
 
niet een hele duidelijke foto maar zie ik nu een mapje bovenin?
 
srry, k zag het ook, hij staat op zn zijkant. en nee, dat mapje is op het scherm van mijn pc, de laptop staat ervoor. maar er is echt niks te zien op het scherm, geen taakbalk, startknop, etc
niet een hele duidelijke foto maar zie ik nu een mapje bovenin?
 
kun je in veilige modus met cmd openen en SFC /scannow runnen?
en de fotos zijn nog wel te redden... gewoon HDD dr uit schroeven en in een externe HDD case stoppen om data te kopiëren
 
de data is ondertussen gesaved, met ubuntu live cd. das eindelijk toch gelukt, probleem minder :)
zit nu in veilige modus met cmd. echter hij neemt dit commando niet, krijg de melding " SCF word niet herkend als opdracht"

kun je in veilige modus met cmd openen en SFC /scannow runnen?
en de fotos zijn nog wel te redden... gewoon HDD dr uit schroeven en in een externe HDD case stoppen om data te kopiëren
 
:eek: dom van mij, leesfoutje. straks moet ik nog gaan denken da'k dyslexie heb of zoiets...
systeemscan is ondertussen voltooid. melding: " er zijn beschadigde bestanden gevonden, maar deze kunnen niet allemaal hersteld.
ik ga maar nog es proberen opstarten?

typ je SFC of SCF?
 
nee, jammer genoeg kan ik niks in veilige modus.volledig zwart scherm, niks reageert. cmd deed het nogthans wel? in de opstartopties staat wel "computer herstellen" ik veronderstel dat ie dan teruggaat naar fabrieksinstellingen? dat zou geen probleem zijn, mits alle data nu op mijn externe schijf staan

kun je in veilige modus een systeemherstelpunt selecteren en een herstelpunt kiezen van een flinke tijd terug?
anders download en brand de hersteldisc en start hiermee op (booten vanaf cd) en probeer hiermee te herstellen.
http://bootfromcd.com/data-recovery/windows-7-recovery-disk/
 
dat is doorgaans niet best... ik weet niet of het vanuit veilige modus mogelijk is om systeemherstel uit te voeren maar anders moet je dat eens proberen
 
ja je kunt systeemherstel starten door in CMD rstrui.exe te typen. de computer zal om administrator wachtwoord vragen en daarna systeemherstel starten
 
systeemherstel gedaan, herstart, mr nog steeds t zelfde probleem. het oudste punt dat ik kreeg( ook met meer herstelpunten weergeven) was van 7/7, en ff gecheckt bij de vriendin, en op 5/7 is de pc gecrashed, dus ja..
opstartherstel gedaan, melding" er zijn geen problemen gevonden, maar nog steeds dat blauwe scherm :confused:
 
dan is denk ik het enige wat nog een optie is het opnieuw installeren van windows.
wel even je activatie kopiëren om hier later gezeur mee te voorkomen LINK

data was gebackupt toch?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan