probleem met doorstarten in W7

Status
Niet open voor verdere reacties.
hier vreesde ik al voor... toch bedankt, vooral voor de link betreffende de activatie!
nu rest mij enkel nog de vraag: de versie op de laptop was w7 home premium. OEM
ikzelf heb hier wel een iso met W7 ultimate, mr die kan ik zeker niet gebruiken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
denk het niet nee... maar even ISOtje downloaden is geen probleem toch?
 
neenee :) t zou alleen net zo makkelijk geweest zijn, hé:p
ik moet nu zelf ff weg, in een uurtje of zo begin ik eraan, en dan laat ik weten of alles gelukt en ok is.( k sluit nog steeds niet uit dat het een hardwareprobleem is, videokaart ofzo,mr kom, fingers crossed)
nog es bedankt voor de hulp tot hiertoe
grtjs, toiki
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hardware problemen zouden ander symptomen geven. maar ik ben heel benieuwd!
 
tja, ik ook !!
ik was oindertussen (tijdens de boodschappen, lol)aan t nadenken en nu heb ik wel nog een vraag, iets wat ik mij plots herinnerde, en k wil zeker van mijn zaak zijn voor ik begin : deze laptop heeft een SSD,.(srt, ssd caching) en HD voor data.blijft de installatiemanier hetzelfde als gewoonlijk? ik ken niks van dat srt gedoe. de os staat op de SSD, veronderstel ik, maar die zie je dus niet, die ssd
gaat windows die dan wel tonen tijdens de installatie?
oh, en nog iets, dat progje voor de key te backuppen heb ik nu op stick, mr is op laptop natuurlijk niet open te krijgen, ook niet in veilige modus. gaat dat ook zijn werk doen als ik dat draai onder ubuntu?
ik heb wel het nummer achteraan op de sticker, zou datr anders voldoende zijn?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
oei dat weet ik niet!
ik ga er vanuit dat je die 2de schijf tijdens installatie moet zien (kan anders zijn dat die SSD kapot is)
denk niet dat programmaatje gaat werken onder ubuntu maar ik zou zeggen probeer het
 
ik weet enkel dat een SSD in srt installatie, onzichtbaar is op je pc, in bv schijfbeheer.daarom mijn twijfel. k ben t beetje aan t googlen, mr kom er niet uit.
en als k t mij goed herinner,(want ik heb dit laptopje al paar keer moeten repareren, vraag mij niet wat die zoal uitspookt, lol)kon ik die wel zien met speccy of cpu-id, weet niet juist meer, en was die SSD maar 20GB, das krapjes voor een W7, niet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ok, de nieuwe installatie is voltooid, ging vlekkeloos.geen van de 2 tooltjes ivm de activatie bleken te werken onder ubuntu, dus hoop ik maar dat het voldoende was om de product-key van op t stickertje in te voeren.
nu is er wel een ander probleem, nl, ik heb geen internet, ook niet met kabel,die drivers ontbreken.maar hoe vind ik nu in hemelsnaam de juiste drivers?? in taakbeheer bij eigenschappen geeft ie geen info, enkel " unknown" op de acersite kom ik er niet echt uit:confused:
het betreft een acer aspire M3, 581TG met W7 home 64 bit
of open ik beter nieuw draadje hiervoor?
alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
ok, die drivers is gelukt ondertussen, dus alles werkt weer zoals het hoort.:thumb:
@DijsnK,nog es bedankt voor de hulp, we hebben weer wat bijgeleerd :)
wel jammer dat ik nooit zal weten wat er nu eigenlijk mis was,maar t'is in orde nu das t belangrijkste
grtjs, toiki
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan