Probleem met grootte van div's

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcarrelus

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2010
Hallo iedereen,
Ik heb op aanraden (van dit forum) besloten om mijn frames te laten vallen en in plaats te werken met divs. Dit lukt al aardig goed buiten twee probleempjes.

1) Om mijn vraag te verduidelijken voeg ik een afbeelding toe en mijn code. (de blauwe rand in de afbeelding stelt de div totaal voor)

ontwerp.jpg

Code:
body {
text-align: center;
overflow: hidden;
}
#totaal {
width: 950px;
margin-right: auto;
margin-left: auto;
text-align: left;
}
#header {
height: 180px;
background: #A4A4A4;
}
#navigatiebalk {
height: 47px;
clear: both;
}
#inhoud {
width: 920px;
clear: both;
overflow: auto;
padding: 15px;
}

Hoe stel ik nu best de hoogte in van mijn totaal div en inhoud div zodat het op ieder computerscherm hetzelfde blijft? (dus niet met px)

2) Ik heb nog een tweede probleem dat perfect in deze categorie thuishoort. Ook nu afbeeldingen ter verduidelijking en de code is hetzelfde als hierboven.

Dit is de webpagina in Google chrome: (hoe het moet zijn)

web%20in%20gc.jpg

Dit is dezelde pagina in Internet explorer: (de inhoud is te smal)

web%20in%20IE.jpg

Wat kan ik doen om hetzelfde resultaat te boeken (zoals in chrome)?

Dit is mijn website nu (nog met frames) dat ik wil bereiken http://www.gw2belgie.webs.com
Dank bij voorbaat om deze (lange) vraag door te nemen.

Laatst bewerkt:
Hoi marcarrelus,

Probleem 1: de hoogte-toestanden
Ik denk dat je uit deze pagina www.css-voorbeelden.nl/lay-out/gecentreerd/vaste-header/lay-out-002.html wel wat inspiratie kunt halen. :)

Probleem 2: de afwijkende breedte in IE
Waarschijnlijk is dit vanzelf al opgelost, als je het voorbeeld van hierboven volgt.
Je op dit moment gebruikte html-code hebben we niet, dus ik kan het niet met zekerheid zeggen; maar het zou in je huidige fase te maken kunnen hebben met het DOCtype van je pagina (of het ontbreken daarvan): daar kan IE behoorlijk gestressd van raken. ;)
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan