Probleem met installatie mp3-speler...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tasha

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 aug 2004
Hallo allen,
Ik heb mij net aangemeld bij deze site daar ik een probleem met de installatie van een mp3-spelertje heb...

Ik heb bij het dingetje drivers gekregen die ik installeren moest. Nu schijnt er dus een probleem te zijn met een of meerdere files die van het cd'tje met drivers af komen. Dit zijn files met de extensie '.sb', en elke keer als ik het ding wil installeren krijg ik het volgende error bericht op mijn scherm: "Unable to open usbmsc.sb firmware file". (Met de '.sb' extensie dus)

Als ik dan naar Verkenner ga om die bestanden alsnog te willen openen, krijg ik een bericht dat ik hiervoor het programma 'pad.exe' nodig heb. (!!Voor 'pad' staat ook een 'is kleiner dan' teken, deze krijg ik echter niet in dit bericht omdat er dan een hele lap tekst verdwijnt???) Ik dacht dat dit bijv. WordPad moet zijn, (welke ik heb) echter hij zoekt ECHT naar een specifiek programma met die precieze naam!!

Kortom ik kan de bestandjes met .sb niet openen, die ik dus wel nodig heb voor de installatie van het spelertje. Er zit trouwens ook GEEN handleiding bij het dingetje! (gekregen van iemand)

Kan iemand mij helpen???? Ik wil dat ding nu wel gebruiken en ben echt radeloos; heb alles al afgezocht en bekeken voor een oplossing maar kan echt niks vinden....

Alvast 1000000000x dank!!!!!!

Groetjes Natasja

Misschien werkt het beter wanneer je cd met de drivers even naar de harde schijf kopieert en van daaruit de installatie start. Om welke mp3-speler gaat het eigenlijk?

Had de vorige eigenaar er ook problemen mee?
Kunnen de drivers van de speler wel overweg met Windoos XP?

Ik heb de drivers ook op mijn harddisk gezet, het probleem ligt echt puur bij het installeren van het ding. Ik heb zelf windows '98 (I know oud:p ) maar in de erg korte en onduidelijke handleiding stond nog wel dat de speler daarvoor geschikt is. Daar waren die drivers ook voor; vanaf een hogere versie van windows hoef je die niet te installeren.

De persoon van wie het was heeft 'm nooit geinstalleerd, heeft zelf een erg goede mp3 speler, vandaar dat hij deze niet hoefde.

Het enige probleem is dus dat ik het .sb bestandje niet openen kan..??

Niemand???

Staat het sb - bestand niet toevallig op alleen lezen of verborgen ofzo, waardoor het niet gebruikt kan worden. Kun je het bijv. wel openen in kladblok.

wat ik zou doen is ff naar de site gaan van de fabricant van jouw mp3 speler en vanaf die site de drivers opnieuw downloaden en instaleren :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan