Probleem met internet op mijn Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

MitchBergmans

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2012
Beste mensen,
Ik heb al een tijdje problemen met mijn laptop, dus ik heb hier een account aangemaakt en stel deze vraag. Als het in het foute forum staat sorry. Maar ik dacht dat dit misschien de beste plek was.

Ik zal mijn probleem even omschrijven:
Als ik naar internet ga, via google chrome maar ook internet explorer en programma's die internet nodig hebben krijg ik meldingen.
Mijn internetverbinding is dan dus waarschijnlijk weg maar het netwerkcentrum geeft gewoon aan dat ik internet heb.
Als ik dan met een ander netwerk verbinding maak en dan weer met mijn eigen doet het internet het weer. Alle andere computers in huis hebben dit probleem niet.
Zo'n periode van "geen internet" duurt meestal tussen de 5 en 20 minuten, dat verschilt.

Als ik in minecraft, een spel dat internet nodig heeft speel en het "internet valt weg" kan ik wel gewoon blijven doorspelen, maar ik zie geen skins van mensen (die skins worden geladen vanuit een database van minecraft)

Ik hoop dat jullie mij hier kunnen helpen want het is erg vervelend.

Mvg Mitch :thumb:

Ik neem aan dat je het over WIFI heb? Welke router, welke netwerkkaart heb je? Heb je het probleem alleen op Windows? Is het signaal goed? Hoe ver zit je van de router af? Zijn er dikke muren? Heb je wel snelle verbinding? Welk kanaal gebruik jij en eventueel je buren? Lukt het pingen wel? Heb je de juiste driver geinstalleerd? Zonee download de nieuwste? Gebruik je Windows of Linux of Mac, BSD of misschien Solaris? Welke versie?

Ik gebruik windows 7, heb inderdaad wifi. Maar ik had dit probleem normaal nooit en ik heb niks veranderd.
En ik krijg de standaard melding dat er geen internet beschikbaar is.

En er zijn ook geen driver updates beschikbaar, geen dikke muren. Niet ver van router af. Het internet valt ook niet weg bij het netwerkcentrum en de andere pc's in huis hebben het niet.

Ik denk dat we het modem en router moeten resetten, om enkele fouten uit te sluiten.
1. Ontkoppel alle apparaten van het internet (WiFi en kabel) en schakel deze uit.
2. Haal de stekkers van het modem en router uit het stopcontact, wacht 5 minuten en stop deze er hierna weer in (eerst modem, daarna router). Wacht nogmaals 5 minuten.
3. Verbind alle apparaten - een voor een - weer met het internet (eerst computers/laptops, daarna andere apparaten).

Zijn de problemen hierna opgelost?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan