probleem met messenger en skype, bellen via internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

duckie76

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 feb 2007
Hoi,
ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem:

Bij zowel skype als messenger lukt het me niet om iemand te bellen of gebeld te worden, beide programma's lopen vast en ik ben niet te verstaan en de ander versta ik ook niet, wel af en toe flarden maar niet continu.
Als ik bij messenger een voiceclip opneem gaat het wel goed, en ook voiceclips van een ander ontvang ik probleemloos.
Bij het testen van de instellingen van de microfoon en speakers is ook alles goed. Het komt er dus op neer dat ze apart van elkaar prima werken maar zodra het geluid in- en uit moet gaat er iets mis.
Ik heb het zowel bij de ingebouwde microfoon en boxen als wanneer ik een headset gebruik.

Wie kan me helpen want ik weet het echt niet meer!

groetjes daphne

Welkom op Helpmij.

Je had je vraag in de sectie Tips en Handleidingen gezet.
Die sectie is niet voor vragen.
Omdat dit je eerste vraag is verplaats ik het voor je naar de juiste sectie.

oke dankjewel..nu maar hopen dat iemand me kan helpen...:o

nee het testgesprek werkt ook niet goed, ik hoor flarden van wat er gezegd wordt en hij blijft steeds hangen, loopt vast ofzo....

Kijk dan eerst eens bij Geluiden en audioapparaten in het Configuratiescherm. Staan alle in en uitgangen van je geluidskaart goed aangegeven, bij Audio, maar vooral bij Spraak? Doe in Spraak de Hardwaretest. En bij Geluiden, kun je daar de Windows-systeemgeluiden goed horen?
Indien allemaal goed, kijk dan in Volumeregeling, het mixertje van Windows. Staan de juiste apparaten aangevinkt in de Opnamemodus? (Opties, Eigenschappen, Opnemen.) Microfoonversterking aangevinkt bij Geavanceerd onder schuifje van Microfoon? Volumeschuifjes voldoende omhoog?

alles al gedaan en werkt ook prima, ik kan zowel geluiden goed opnemen als afspelen, zo ook bij messenger voiceclips ontvangen en versturen maar zodra er een telefoongesprek van pc naar pc gemaakt moet worden loopt de hele boel vast...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan