Probleem met NTFS-bestandsysteem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merino

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2003
Hey,

Vandaag probeerde ik een .rar bestand uit te pakken waarin een iso bestand zit dat 7.9 GB groot is. Na een tijdje geeft hij het volgende:

Onvoldoende schrijfruimte beschikbar
schrijffout: alleen het NTFS-bestandsysteem ondersteunt bestanden groter dan 4 GB

Het probleem is echter dat mijn D schijf waar ik het bestand probeer uit te pakken al NTFS is dus ik snap er niks van dat hij deze melding geeft. Verder is er gewoon genoeg ruimte dus daar kan het ook niet aan liggen. Hoe kan ik dit oplossen? alvast bedankt voor jullie reacties!

Hoi,

Je bedoelt waarschijnlijk dat het uit te pakken bestand op D:\ (ntfs) staat.
Controleer waar het programma waarmee je het rar-bestand uitpakt, het uitgepakte bestand neer wil zetten.
Dat zou wel eens een andere dan D: kunnen zijn.

ik probeer het in dezelfde map uit te pakken dus dat is ook op de D schijf..

Temp

Je temp directory (C:\TEMP) zit op je C schijf denk ik, en die wordt voor tijdelijke opslag gebruikt. En als je C schijf FAT is wil het niet. Je moet je omgevings variabele TEMP dan naar een directory op de D: schijf laten wijzen, de PC opnieuw starten en weer proberen. Niet vergeten D:\temp aan te maken
Veranderen gaat via "Mijn computer" rechter muis, eigenschappen, tab geavanceerd, omgevingsvariablen (Op XP althans),

Alleen zal winrar eerst een tijdelijk bestand aanmaken waarnaar hij hem uitpakt op je c schijf en die zal Fat geformatteerd zijn waardoor je tegen de limiet aanloopt voordat hij hem terug kopieerd naar de map waar je hem naartoe uitpakt

ok bedankt... staat idd op c:temp dus ga het ff proberen..

en het werkt!!! bedankt!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan