probleem met opnieuw formateren van pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hanan

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2005
hi allemaal,

ik heb een probleem met mijn pc. elke keer als ik mijn pc start, laadt hij alles, maar op een gegeven moment ben je met iets bezig en dan wordt het scherm blauw met strepen enz. en dan doet hij niets meer.

ik heb geprobeerd om opnieuw te formateren maar ook tijdens het formateren als hij bezig is wordt het scherm blauw en doet hij niets meer. en het ligt niet aan de scherm want bij een andere scherm deed hij precies hetzelfde.

en ik had een paar keer geprobeerd en later kwam er stopfout: 0x000000D1 enz..

windows is afgesloten om schade te voorkomen driver_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

ik weet niet wat ik moet doen. me pc is stuk denk ik.:confused:

als iemand me kan helpen dan plaats alsjeblieft een reactie ! bedankt ;)

Denkelijk je geheugen, indien je meerdere hebt, haar er eentje uit, probeer het opnieuw, eventueel wisselen.

Ook een memtest, het beste per reepje, bied uitkomst.

Lange Pier zei:
Denkelijk je geheugen, indien je meerdere hebt, haar er eentje uit, probeer het opnieuw, eventueel wisselen.

Ook een memtest, het beste per reepje, bied uitkomst.

o ja .. maar ik heb denk ik geen meerdere geheugen, het is ook een oude pc in 2000 gekocht en het was milennium en we hebben hem veranderd in xp. en het is maar 18 GB.

maar welke memtest moeti k dan downloaden? en hoe werkt dat dan verder? ik weet nu nog steeds niet wat ik moet doen.

Je geheugen is 18gb?:D dat is je harde schijf, dan noemen ze dat, opslagcapaciteit.

Deze uitpakken, en de install.bat draaien met een geformateerde flop in de drive, in de bios als eerste de flop laten opstarten, en dan werkt het allemaal automagisch, duurt wel een tijd voordat je voldoende weet over de test.

Lange Pier zei:
Je geheugen is 18gb?:D dat is je harde schijf, dan noemen ze dat, opslagcapaciteit.

Deze uitpakken, en de install.bat draaien met een geformateerde flop in de drive, in de bios als eerste de flop laten opstarten, en dan werkt het allemaal automagisch, duurt wel een tijd voordat je voldoende weet over de test.

haha oke is goed. ik zal het proberen en ik hoop dat het werkt. dus alles gaat automatisch. en dan stopt hij vanzelf? en moet ik de pc opnieuw opstarten en dan moet hij weer normaal doen ?
bedankt:)

Lange Pier zei:

ik wou proberen maar nu wil windows niet meer opstarten met of zonder diskette.

ze zeggen het volgende: windows kan niet worden gestart omdat dit bestand beschadigd is of niet gevonden
<windows-hoofdmap>\system32\hal.dll

???

Hanan zei:
ik wou proberen maar nu wil windows niet meer opstarten met of zonder diskette.

ze zeggen het volgende: windows kan niet worden gestart omdat dit bestand beschadigd is of niet gevonden

???

ik heb dingen geprobeerd met chkdsk /p of r bij de herstelconsole

ik heb een nieuw opstartsector geschreven, omdat de opstartsector beschadigd is.

want op een gegeven moment, kon ik ook niet meer in safe mode opstarten, en ook niet in bios toen zat het vast. ik kreeg een melding met unmountable boot volume.

en nu krijg ik als ik de pc opstart ntldr is missing. :confused:

ik weet het niet meer hoor. ik heb van alles geprobeerd.

maar er komt telkens of toegang is geweigerd, of parameter is ongeldig. het probleem is ik kan die ntldr niet kopieren naar de systeempartitie. er moet toch iets zijn.

ik snap er niets meer van.

Als je naar de herstelconsole gaat, met de XP cd opstarten, en als je de mogelijkheid hebt met de R naar de repair te gaan doen, daar de driveletter van de cdrom opzoeken, met één partitie is dat de E:, de D: is meestal de ramdrive, heb je hem gevonden, tiep dir, dan zie je de inhoud, tiep cd i386, enter, tiep copy ntldr c:, enter.

hoe moet ik de drive letter van mijn cdrom opzoeken dan ? hoe weet ik dat ? ik geloof d ofz.

Letter met dubbele punt intrommelen, en dan dir, enter, dan zie je toch of de cdrom aanspreekt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan