Probleem met password bij O.E.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gunneweg

Verenigingslid
Lid geworden
22 okt 2002
Besturingssysteem
Windows 10 22H2
Hallo,

Ik heb een vreemd probleem. Bij het gebruik van OE kan ik wel post versturen, maar geen post ophalen.

Er wordt constant om een password gevraagd.

Ergens op de PC schijnt een foutief password te staan, dat kan ik zien aan het aantal stippen dat groter is dan het door mij ingevulde password.

Ik ben echter niet in staat om dat password te veranderen. Ook niet als ik een volkomen nieuw account aanmaak met het juiste password. Dan nog zegt het systeem dat het een verkeerd password is.

Ik kom er niet uit. Wat moet ik hier aan doen.

Mogelijk lost dit je probleem op: Outlook Express - Wachtwoord probleem

"Ergens op de PC schijnt een foutief password te staan, dat kan ik zien aan het aantal stippen dat groter is dan het door mij ingevulde password."

Dat kan wel kloppen, is een extra beveiling. Al zou je een heel kort wachtwoordje hebben, dan nog is het aantal stipjes méér.

Weet je zeker dat er geen storing is?

Krijg je toevallig ook nog een foutcode? Zo ja, plaats die dan ook even. Staan je pop gegevens wel goed? Bij welke provider zit je?

Laatst bewerkt:
Geeske, Tanja,

Bedankt voor informatie

Ik weet niet zeker of er een storing is. Dit is al vanaf afgelopen zaterdag. Ik kan echter wel de mail benaderen via webmail. De oplossing van MicroSoft lijkt me nogal een ingreep.

Hoe komt het dat ik wel mail kan versturen en niet ontvangen, of is voor versturen geen password nodig?

Ik krijg wel een foutmelding, maar omdat het voor mijn zus is heb ik die niet bij de hand. Er staat zoiets als: Password verificatie klop niet. en dan de vraag om opnieuw het password in te vullen. De provider is Tele2.

De Pop gegevens zouden goed moeten zijn want OE heeft het tot nu toe altijd goed gedaan.

groetjes

maar je weet dus zeker dat het wachtwoord wel klopt?
(en niet dat er nog een mail-extensie achter moet)

bijv: jantje@home.nl ipv alleen jantje

Bedankt voor de link van de topics. Het lijkt erop dat het probleem ligt bij de nieuwe installatie van PC-cillin.

Ik zal de genoemde oplossingen op de websites proberen.

Het wachtwoord klop wel, zonder mailextensie.

kom er morgen na een nieuwe poging weer op terug.

groetjes

en anders bijv met outlook (als je die hebt) 's proberen, kijken of je dezelfde fout krijgt.

Hier staan de instellingen van tele2 voor outlook express. http://www.tele2.nl/help/email/outlookexpress.htm Als je het precies doet als op de plaatjes zou het moeten lukken. Ingaande en uitgaande mail heeft hetzelfde wachtwoord.

Zorg ook in dat schermpje met account toevoegen dat dit account als standaard staat (als er nog meer staat)

Laatst bewerkt:
Alle hulpverleners bedankt.

D.m.v. de links over de virusscanner Avast bleek dat er een aantal settings was veranderd.

Kreeg het in eerste instantie niet voor elkaar.

Avast gedeinstalleerd. Oude Tele2 gegevens opnieuw ingevoerd, daarna Avast weer geïnstalleerd.

Nu werden de settings voor Outlookexpress ook verandert maar nu goed.

Nogmaals bedankt voor de hulp.

groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan