Probleem met php en sql

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roodel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 aug 2007
Ik krijg de volgende foutmelding op mijn website

On /Topics.html
While executing query "SELECT t.topicid, t.topicimage, t.topictext, count(s.sid) AS stories, SUM(s.counter) AS reads
FROM cms_topics t LEFT JOIN cms_stories s ON (s.topic = t.topicid)
GROUP BY t.topicid, t.topicimage, t.topictext ORDER BY t.topictext"

the following error occured: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'reads
FROM cms_topics t LEFT JOIN cms_stories s ON (s.topic = t.topicid)
GROUP B' at line 1

In: /customers/bsvtennis.nl/bsvtennis.nl/httpd.www/modules/Topics/index.php on line: 22

Het website programma is CPG-nuke

Ik denk dat er een probleem is met de database.

Wie weet raad?

Alvast bedankt,

arjan

Maak je al langer gebruik van CPG-Nuke of heb je het net geinstalleerd en krijg je nu die foutmelding?

Bij het laatste moet je even kijken of je hostingeigenschappen wel overeenkomen met de eisen die CPG-nuke stelt (Met name versienummers)

Het zou kunnen kloppen wat de site is gehost bij one.com en er is een SQL upgrade geweest van 4.1 naar 5.0.
Dan moet ik waarschijnlijk het CPG nuke ook upgraden.

Wat denk jij

Misschien staat er iets over op de CPG-nuke site?

Kijk sowieso even bij de laatste versies die ze hebben en of die MySQL 5 ondersteunen...

Wat gebeurt er als je de query rechtsstreeks in je database uitvoert?

Hetzelfde waarschijnlijk omdat het een fout is in de syntax van SQL.

Er wordt dus iets gebruikt wat niet bekend is...

Daarom twijfel ik aan jouw oplossing, ik denk dat het niet veel te maken heeft met hosting of wat dan ook. Mijn ervaring met het direct uitvoeren in de database echter, is een specifiekere foutmelding. Niet altijd, zeker niet by MySql, maar het wil wel eens helpen.

Ach het valt altijd te proberen...

Zou wel raar zijn dat er een error wordt gegeven waarin staat dat het met de syntax te maken heeft terwijl dat niet zo is...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan