Probleem met productkey na herinstalleren laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

BburnB

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2009
Ik heb een Acer aspire 5735Z.
Deze was aan een herinstall toe.

Echter ben ik mijn originele windows vista DVD kwijt (behalve de productkey die ook iets belangrijker is dan de cd)

Dus heb ik een schone retail copy van windows vista gedownload via een torrent.
Deze heb ik gebrand en geinstalleerd. Aan het einde van de installatie heb ik mijn windows licentie (25tekens) ingevoerd maar krijg ik de melding dat deze niet geldig is.

En ja ik heb heel heel heel erg goed gekeken of ik alles goed heb ingevoerd en dat heb ik dus ook.

Mijn vermoeden is dat het iets te maken heeft met het feit dat de gedownloade vista versie van home premium 32bit in het engels is en de originele die acer heeft geinstalleerd in het nederlands is.

Vindt dit weer typisch microsoft om niet alleen voor elke windows versie maar ook nog eens voor de basis taal een aparte license te linken.
Als hier het probleem licht dan hoop ik dat dit bevestigd wordt.
Of ligt het probleem toch ergens anders.
Iemand evt een linkje van een torrent van winvis home premium 32 bit Nederlands (zonder crack natuurlijk want dat zal niet eens mogen mbt forum regels *kuch* algemene regels bedoel ik)
Heb zelf al gezocht, en ik vind er maar een en deze wordt niet geseed.

Je hebt een OEM versie nodig en 32 of 64 bits moet overeenkomen. Zoek iemand die ook een Acer heeft, dan heb je de meeste kans dat het in één keer goed werkt. Hoeft niet hetzelfde type laptop te zijn.

Waarom NIET het image teruggezet via speciale toets bij opstarten?
Had je geen recovery gebrand?

Acer levert geen'installatiedvd's er bij.
Alleen een image welke je MOET branden, zodat je naast de speciale F toets bij opostarten ook van recovery terug kan zetten?

Als de partitie met het image niet aanwezig is, dan rest je slechts als je de bijbehorende key wilt gebruiken een installtie met cd/dvd.
Maar wel in dezelfde taal en exact hetzelfde besturingssysteem.

Info over recovery vind je in je handleiding.

Ik zei windows dvd, ik bedoelde eigenlijk ook acer recovery image.
Nou ten eerste heb ik deze laptop ooit overgekocht en de persoon in kwestie hebt deze image niet aan mij meegegeven. het gaat om een vriend maar deze is de betreffende schijf zelf kwijt. Heb hem en iemand anders zonet opgebeld en die andere persoon had ik van verwacht dat hij idd dezelde windows vista versie had in 32bit OEM maar hij had deze niet.

Tevens ben ik bepaald ongeintereseerd in alle acer accessoires die op de acer recovery image zijn mee gepropagandeerd. Alhoewel ik deze na de installatie zelf wel kan verwijderen kost dat alsnog veel tijd en slurpt alleen mijn geheugen weg.

Nee ik ga liever voor een gewone OEM waar de product key op zou moeten werken.
Ik ga dus heel druk zoeken naar mensen die een windows vista OEM hebben liggen in dezelfde taal en dezelfde bit versie in home premium formaat.

Verder vind ik op internet geen nederlandstalige 32bit versies van vista HP 32bit. Sterker nog ik zie geen enkele windows vista in het nederlands. Op inernet vind ik wel een download gekenmerkt als "Acer OEM vista upgrade"
Upgrade paket van vista kun je toch ook als installatie dvd gebruiken? Zo ja dan voldoet het als OEM versie maar niet als nederlandstalige. En De vista versie moet zowel OEM als nederlandstalig zijn??

Als dat zo is ben ik erg benieuwd onder welke steen ik verder moet zoeken.
Alvast bedankt voor de toelichting tot dusver.

Behalve torrents heb je ook nog de nieuwsgroepen.
Maar Helpmij is voor die bronnen niet bedoeld.

Laatst bewerkt:
Ja weet ik,
Ik ga morge ff bij een maatje langs om daar op newsserver te speuren naar een correcte versie.
Zelf heb ik telfort (heeft geen nieuwsserver) en heb geen paidserver. Maar ik snap erg goed gezien de stand van zaken dat jullie me misschien moeilijk verder kunnen helpen.
Ik ga het zelf proberen op te lossen.
Ik check morgen deze thread wel weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan