Probleem met resolutie instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Piankootje

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2007
Hoi,

Na het crashen van een harde schijf heb ik een nieuwe harde schijf in de pc geplaatst en er windows 7 opgezet. Werkt perfekt.
Maar nu werkt het scherm niet goed, kan niet de juiste resolutie pakken. Het is een philips lcd monitor, type 190CW/7 met een maximale resolutie van 1400x900. De resolutie kan niet hoger ingesteld worden dan 1280x1024. Om de 30 seconden komt er een klein schermpje op te staan dat de resolutie aangepast moet worden en na 10 minuten valt het scherm steeds uit. Als ik het scherm uitzet en weer aan is er weer beeld. De computer kan ook het scherm niet detecteren.

De videokaart is Nividia Geforce 6600LE.
Als ik deze videokaart wil instellen krijg ik het volgende op mijn scherm te zien:
Dit apparaat kan niet genoeg vrije bronnen vinden om te gebruiken. (code 12)
Als u dit apparaat wilt gebruiken, dien u een van de andere apparaten van dit systeem uit te schakelen of
er is geen beeldscherm op gpu aangesloten???

Het moederbord is Asrock 775XFire-eSATA2
Versie Windows 7 Home Premium 32 bitt

Blijkbaar moet ik iets op het moederbord uitschakelen maar zou niet weten wat precies. Ook kon je iets instellen via de bios, maar dat lukt ook niet. Wat kan ik hier nou verder aan doen? Weet iemand misschien een oplossing?

Met vriendelijke groet.

Met name de (nieuwste) chipset drivers van het moederbord en de drivers van videokaart installeren.
Deze kun je downloaden op type bij de fabrikant van de kaart en het mobo

Mvg Leo

Om je alvast een beetje op weg te helpen: Grafische kaart drivers voor jouw grafische kaart (W7/Vista 32-bit): hier

Nóg een tip: Normaal gesproken kun je bij Nvidia drivers ook 'custom resolution' aanmaken, dus wellicht ook die (hoogst ongebruikelijke) 1400x900 resolutie. Moet dat trouwens niet 1440x900 resolutie zijn, want die resolutie ken ik wel??

Succes,

Tijs.

De laatste drivers voor de grafische kaart had ik al gedownload en ge�nstalleerd.
En ja je had gelijk wat betreft de resolutie. Foutje van mij. Is inderdaad 1440x900.

Heb geprobeerd chipset drivers voor het moederbord te downloaden maar dat lukt gewoon niet. Als je op download drukt kan je niet het betreffende bestand downloaden maar het programma driver detective. Hier vraag ik dus niet om. Dit is op meerdere sites hetzelfde.

Moet blijkbaar de volgende driver hebben:
Intel(R) 945G/GZ/GC/P/PL PCI Express Root Port - 2771 driver versie 9.1.1.1020

Groet Piankootje

Op de site van asrock gaan de drivers niet verder dan win vista (wat ook zou werken)
Er zijn echter geen chipsetdrivers bij.
Wel voor win xp (inf).
Dus ik neem aan dat asrock er vanuit gaat dat de drivers in windows zijn ingebouwd.

Weet in zoverre wel dat de chipset driver die ik zoek er is. Bij de Intel site geven ze aan welke versie de laatste is en dat je ze via Google moet zoeken. Verschillende driver programma's op de pc losgelaten, waarvan een aantal aangaven dat alles up to date was. Weer anderen gaven aan van niet en de laatste die ik geprobeerd heb is Driver Whiz. Deze gaf aan dat er 4 drivers geupdate moesten worden waaronder de volgende driver:
Intel(R) 945G/GZ/GC/P/PL PCI Express Root Port - 2771 driver versie 9.1.1.1020.
Een nadeel, je moet het programma eerst kopen voordat deze zijn werk gaat doen.

Weet ook niet of het allemaal wel met die driver te maken heeft? Als ik het Nvidia pictogram wil openen voor de instellingen dan krijg ik te zien wat ik al in het eerste berichtje vermelde. En volgens mij gaat het daar om?

Ben er nu zeker al 3 weken mee bezig, veel tips gehad, maar jammer genoeg nog niet de juiste. Heel vervelend dat je moet werken met een scherm dat om de 10 minuten uitvalt en steeds weer het vervelende schermpje te moeten zien dat je de juiste resolutie moet inschakelen. De drivers van het scherm werken ook niet en geven steeds errror aan als ik deze wil installeren. Dus daar heb ik ook niets aan.

Ik weet het nu ook niet meer.

Met vriendelijke groet,
Piankootje

Chipset drivers zijn er niet, dus in die hoek hoeven we het niet meer te zoeken.

Staat de videokaart goed vermeld apparaat beheer?

Je kunt het volgende proberen
Verwijder alles van nvidia uit het configuratie schem > programma's
Eventueel gebruik je daarna driver sweeper

Start opnieuw en installeer dan de nieuwste drivers
(maar ik denk dat windows zelf al drivers installeert die werken, niet annuleren als dit gebeurt)

En dan nog de vraag of er siet mogelijk niet helemaal goed meer vast zit na het vervangen van de schijf.
Druk alles even voorzichtig goed vast.

Hoi leofact,

Al verschillende malen alles van Nividia verwijdert en met de laatste drivers geinstalleerd.
258.96_desktop_win7_winvista_32bit. Datum van de drivers is 9-7-2010 en het stuurprogramma versie is 8.17.12.5896.
Probleem oplosser er op los gegooid waar mee het volgende uit kwam:
Nividia display settings zijn niet aanwezig en You are nog currently using a display attached to an Nividia GPU.
Bij apparaatbeheer staat een geel vraagteken bij de Nividia kaart.

Alles nagekeken binnen in de pc, zit niets los.

Heb ook het programma GPU-Z erop los gelaten waarvan de uitkomst op de afbeelding.
In een andere pc zit ook een nividia videokaart en heb die ook even met GPU-Z gecontroleerd. Op die afbeelding zie je veel meer gegevens van de kaart, terwijl je bij de 6600LE die gegevens niet ziet. Zal deze als bijlage erbij doen voor een vergelijk.

Ik probeer bijlages te plaatsen in dit bericht van het moederbord en de videokaart zie erin zit. Misschien dat u hier wat aan heeft? De videokaart zit in het grootste witte vak waar boven CPU Dual Core staat.

MSI NX6600LE-TD256E.jpg31617_89c1e8ab.jpgNividia Geforce 6600 LE.gifNividia Geforce 8400 GS.gif

Met vriendelijke groet,
Piankootje

De kaart wordt duidelijk niet goed herkend en daarom zie je de gegevens niet en kun je de resolutie niet goed instellen.

Als je alle drivers verwijder hebt en opnieuw opstart, wordt dan nieuwe hardware gevonden weergegeven?
> als dat niet zo, dan wil een update van de chipset drivers wel eens helpen, maar die zijn er niet voor jou moederbord.
(laat je windows update alle updates installeren?)
Verder helpt het soms om de bios te resetten (of updaten) om de kaart te laten herkennen. Maar de kaart is geen nieuwe
hardware en eerder wel herkend (toch?) . En bij een BIOS reset moet je ook goed weten wat je doet.
Verder is soms de voeding de oorzaak> die is niet ineens slechter geworden toen de harde schijf stuk ging.
Welk merk en type voeding zit er in de pc?

> Wanneer er wel nieuwe hardware opkomt adviseer ik om nogmaals alles van nvidia te verwijderen.
En dan na het opnieuw opstarten, deze vista32b drivers van MSI zelf te installeren.
Misschien lukt dat dan wel.

Hoi allemaal,

Ik heb al jullie adviezen ter harte genomen en uit geprobeerd. Jammer genoeg lukte geen enkele mogelijkheid. Heb vanmorgen de winkel gebeld waar de pc vandaan kwam, mijn probleem uitgelegd, maar ze lieten het gewoon afweten. Ja ik kon hem brengen en dan begon het al met 50 euro onderzoekskosten en wie weet wat er dan nog meer bij komt. En daar had ik geen zin in. Was het zo beu na al die weken alles maar uitproberen en dat maar niks lukte dat ik het besluit heb genomen om alles eraf te gooien en terug te gaan naar Windows XP. Het werkt nu allemaal heel perfekt en ook kreeg ik nu weer het juiste scherm te zien met de gepaste resolutie. Weet nu wel dat ik op de nieuwere pc geen Windows 7 zal zetten. Mooi die XP erop laten staan.

Misschien dan in de toekomst als ik een nieuwe pc nodig heb dat daar windows 7 opstaat of misschien tegen die tijd alweer een andere. Nu zijn er nog een aantal programma's waar ik mee werk nog niet compatible met windows 7. Dus ik houd het voorlopig nog maar even bij de XP.

Ik wil jullie heel hartelijk bedanken voor de moeite en tijd die u genomen heeft om mij te helpen met een onopgelost probleem. Mocht er zich nog eens een probleem voordoen, zal ik zeker hier terug komen.

Op z'n Brabants, Leden, dat ge bedankt zijt da witte hee.:thumb:

Groetjes Piankootje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan