probleem met selecteren id nieuwsbericht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sephi

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2007
Berichten
8
Hey luitjes,

ik heb een probleem met het openen van een volledig nieuwsbericht in phpnews.

in eerste instantie werkte er geen enkele link maar ik ben al een stapje verder.

het is als volgt

het headlines_temp.php script ziet er nu zo uit

PHP:
<?php
print<<<EOT
<a href="{$Settings['siteurl']}action=fullnews&comments=1ni$mid&amp;id=">$subject</a><br />
EOT;
?>
hij maakt dus duidelijk eerst contact met de database waarna hij de resterende url verzameld

zodra ik nu op een nieuws headline klik krijg ik de volgende melding

Fout: Geen bericht ID geselecteerd.

heeft iemand een idee hoe ik de juiste id uit de database kan halen en op zon manier dat het ook werkt

hier even een stukje uit news.php waar dit script mee communiceerd

PHP:
/* Display link to show comments & news if enabled */
    if ($maintext != '' && $Settings['showcominnews'] == 1 && $Settings['enablecomments'] == 1)
    {
      $maintext = '<a href="' . $_SERVER['PHP_SELF'] . '?action=fullnews&amp;showcomments=1&amp;id=' . $news['id'] . '">' . $language['CONTENT_NEWSFULLSTORY'] . '</a>';
    }
    else if ($maintext != '')
    {
      $maintext = '<a href="' . $_SERVER['PHP_SELF'] . '?action=fullnews&amp;id=' . $news['id'] . '">' . $language['CONTENT_NEWSFULLSTORY'] . '</a>';
    }
    else
    {
      $maintext = '';
    }

    if ($Settings['enablestf'] == 1)
    {
      $sendtofriend = '<a href="javascript:sendtof(\'' . $Settings['phpnewsurl'] . 'sendtofriend.php?mid=' . $news['id'] . '\')">' . $language['CONTENT_NEWSSTFLINK'] . '</a>';
    }

voor de live demo zie hier

tevens ie hier een link waar het nieuws wel zichtbaar is zoals ik het geopend wil hebben, zodat ze simpel geincude kunnen worden.

link

mijn dank is groot
 
Laatst bewerkt:
ik ben inmiddeleen stapje verder maar bennog steeds niet waar ik wil zijn

nu kom ik uit op een overzicht van alle nieuws berichten

PHP:
<?php
print<<<EOT
<a href="{$Settings['siteurl']}=ni$mid">$subject</a><br />
EOT;
?>

op de overzichts pagina staat een link naar volledig nieuwsbericht en daar wil ik uitkomen
 
Aangezien het een kant-en-klaar script is hoort het na de installatie meteen te werken.

Doet hij dat niet dan heb je hem gewoon verkeerd geimplementeerd en ligt het niet aan de code van het nieuwsscript zelf... Wijzigingen in de broncode van het nieuwsscript zijn dus helemaal niet nodig.
 
het is wel een kant en klaar script maar zoals hij standaard gbruikt kan worden heb ik er niets aan.

voor de rest heb ik niets verkeerd geimplementeerd want de standaard code was gewoon verkeerd voor mijn doel

zie deze code
zo is hij standaard
PHP:
<?php
print<<<EOT
<a href="{$Settings['siteurl']}#ni$mid">$subject</a>, by $username posted on $time<br />
EOT;
?>

deze code opend deze link

en mijn doel is deze link geopend te krijgen

tevens is de rest van de informatie geimplementeerd volgens de readme file

even ter verduidelijking

ik klik op een headline en wil het volledige bericht inclusief comments geopend hebben ipv een overzicht van geplaatste berichten
 
het heeft me even geduurd maar de oplossing is gevonden

hier onder even de oplossing

PHP:
<?php
print<<<EOT
<a href="{$Settings['siteurl']}action=fullnews&showcomments=1&id=$mid">$subject</a><br />
EOT;
?>

bedankt voor de geboden hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan