probleem met station in XP kan een schijf niet meer openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bonbon

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2009
deze week mijn PC leeggemaakt en opnieuw geïnstalleerd,

daardoor waren de namen van de partities wat veranderd en die wilde ik herstellen,
Bij een schijf ging dat prima maar bij mijn belangrijkste schijf heb ik even te snel geklikt en was de schijf ineens weg ,
Ik kon hem wel weer terughalen maar als ik nu op openen klik zegt hij,

de schijf in station f is niet geformatteerd , wilt u die nu formatteren.

dat wil ik natuurlijk niet want daar staan ( zweet zweet.....) al mijn belangrijke gegevens op , van de laatste 10 jaar plus ( 600 GB .. mijn levens werk aan muziek) ..

systeem herstel werkt niet omdat dit station is uitgesloten .....

Kan ik de gegevens nog terug krijgen....

In computerbeheer staat bij F : partitie/ standaard / bestandsysteem vak is leeg/status in orde /percentage vrij 100% ... vooral dat laatste maakt mij erg ongerust,

Windows XP

hoop dat iemand me kan helpen

mijn groet dank

beste lange pier,
IK ben niet zo advanced en het lukt me niet om met dit programma de data terug te vinden,
Is er nog een andere mogelijkheid ... als ik die testdisk uitvoer vind hij alleen data op mijn bureaublad maar die zijn niet weg dus ik begrijp het niet helemaal.....

Die laatste link van Lange Pier werkt prima, heb ik zelf vorige week ook gebruikt. :thumb:

Hoi Mik,
daar ben ik ook mee bezig nu .... vraag me alleen af of het kan met de gratis softwarewant die kan maar 1 gb recoveren, hoe was dat bij jou?
hij is overigens nog 4 uur aan het zoeken ... ( is een schijf van 1000 GB)

ben al blij om te weten dathet hoe dan ook opgelost kan worden...

groetjes terug ... ook uit Maastricht overigens ....

Wat ik weet dat hij wel maar 1 partitie per keer kan recoveren, dat heb ik dan ook gedaan. Ik was 2 partities kwijt dus ik heb eerst de ene teruggehaald, het programma afgesloten en herstart geloof ik en daarna heb ik die andere partitie teruggehaald.
Ging perfect!
Van die 1GB limiet is mij niets bekend dat geldt alleen voor de data-recovery volgens mij.

Indien je de werking van TestDisk door hebt wil je niks anders meer, een geweldig progje.

Het is zoeken, beoordelen of de partities kloppen en write gebruiken.
De uitgebreidere mogelijkheden heb je niet eens nodig, het kopieëren van mappen en bestanden b.v.

het heeft gewerkt met easeus ,Ik moet alleen een externe harde schijf kopen om de files op te slaan... spijtig dat ze niet gewoon terug kunnen verschijnen op de schijf waar ze nu op staan maar eerst weer naar externe schijf en dan formateren en dan weer terug , maar ben al heeeeel erg blij dat alles er nog is ( 780 GB totaal ....)

dank voor jullie hulp!!

Koen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan