probleem met stuurprogramma voor netwerkadapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miniflip

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2012
Berichten
11
Sinds begin deze week kan ik met mijn laptop opeens geen verbinding meer maken met internet, draadloos of met de kabel!
met de troubleshoot krijg ik deze melding:
Er is mogelijk een probleem met het stuurprogramma voor de adapter voor Draadloze netwerkverbinding
Er is mogelijk een probleem met het stuurprogramma voor de adapter voor LAN-netwerkverbinding

Ik heb al meerdere fora afgespeurd en ook de Microsoft site bood geen uitkomst, ik heb al van alles gedaan zoals de netwerkadapter uit-en ingeschakeld, systeemherstel, nieuwe drivers voor de netwerkadapter geïnstalleerd, eigenlijk alles wat ik over dit probleem kon vinden.

Ik heb een Toshiba Sattelite A300 1OS laptop met een gedownloade versie van windows 7, en momenteel heb ik geen virusscanner of beveiliging.
ik hoop dat hier iemand mij kan helpen met dit probleem!

mvg Ruben
 
een gedownloade versie van Windows 7? Een officiële versie of een gekraakte?
Als je al minstens geen virusscanner op je machine draait, dan is dat sowieso al dodelijk. Probeer op 1 of andere manier een Avast of AVG free virusscanner op je machine te installeren plus dan nog een Malware bytes (volgens velen op dit forum een must have) en laat deze dan eens grondig scannen.
Staan er uitroep- of vraagtekens in device manager naast deze adapters?
 
Gedownload of gekraakt, dat zou volgens mij echt geen verschil moeten maken. Het enige is de manier van activatie, maar inhoudelijk is er geen verschil.
Wat me wel bevreemd is dat de TS zo expliciet aangeeft dat hij geen virusscanner of beveiliging gebruikt. Waarom geef je dit zo expliciet aan? Heb je iets tegen beveiliging? Als dat je insteek is, dan lijkt het me dat je om problemen vraagt, en ze dan hier wilt laten oplossen.Ik zou zeggen: zorg om te beginnen maar eens voor een redelijke beveiliging voordat je mag verwachten dat je systeem naar behoren zal functioneren.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor uw reactie, het is een officiële versie van windows met orginele key, ik heb avast en malware bytes geïnstalleerd en er zat inderdaad een bug in maar die stond er blijkbaar al ruim een jaar op en met het verwijderen van de bug is er nog geen verandering in gekomen.

Binary: Mijn antivirus was verlopen en voordat ik een nieuwe kon installeren kreeg ik dit probleem, ik geef het alleen maar aan.
 
hallo Ruben
ik herhaal mijn vraag nog ff; Staan er uitroep- of vraagtekens in device manager naast deze adapters?
Verder, welke router of modem/router gebruik je? Kan je je toegang testen met een ander toestel (smartphone of spelconsole of zo)? Of via een kennis die even met zijn laptop probeert op jouw verbinding te geraken?
 
a. Maak een snelkoppeling naar cmd.exe op je bureaublad, rechtsklik erop en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
In het CMD-venster:
netsh int ip reset resetlog.txt
netsh winsock reset
Daarna de computer herstarten en kijken of het beter gaat.
[Is allemaal hier omschreven. Je kunt ook het FixIt hulpprogramma gebruiken dat daar wordt voorgesteld.]
b. Kijk na of er een schuifje of toetscombinatie nodig is om bedraad en/of draadloos Internet aan te zetten.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@dnties: Heel erg bedankt! Ik zat hier ook met een pc met hetzelfde probleem, en dankzij jou is het nu opgelost!
 
@contrazoom: met device manager bedoel je apparaatbeheer? dan nee, nergens staan uitroeptekens of vraagtekens, overal waar ik kijk bij de eigenschappen word aangegeven dat alles naar behoren werkt en de het ligt ook niet aan de router want de andere computers en mobiele telefoons in het huis kunnen wel gewoon verbinding maken

@dnties: bedankt voor het advies maar het heeft helaas niet geholpen, ook FixIt haalde niks uit
 
En als het inderdaad een fout met de hardware is,dan zou internet via de kabel het toch alsnog gewoon moeten doen?
 
Heb je toevallig geen WIFI/WLAN key op je lappie? of per ongeluk de fn en f8 toetsencombo die dat doen of een andere combo?
Kijk eens in je manual.

Overigens zal een lan kabel het ook net doen als er iets mat de hardware ervoor zou zijn, als mijn ketting van mijn fiets is kan ik ook niet vooruitkomen met trappen.
 
Laatste poging, niets in de bios veranderd qua netwerk?
Lijkt mij sterk want dan zouden ze ook niet in apparaatbeheer staan, staan ze er wel?
 
ja alles staat nog bij apparaatbeheer, ik had de driver ook al gëupdate,maar hoe kom ik in de bios?
 
Als ze in apparaatbeheer staan hoef je er niet in want dan is/zijn ze ingeschakeld.

Heb een screenshot van de uitgeklapte apparaatbeheer? via TinyPics b.v. te oploaden.
 
in apparaatbeheer, klik eens op beeld en "verborgen apparaten weergeven" of daar ook niks abnormaals staat?
 
Daar staan ze goed, weird gedoe.
Probeer dit eens, deinstalleer die Atheros en Realtek drivers eens en reboot, zullen ze wel automagisch geïnstalleeerd worden en zal een reboot weer nodig zijn, en maar weer kijken.

Alles in netwerkbeheer is goed? na de verbinding dan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan