probleem met stuurprogramma voor netwerkadapter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Driver voor bedraad netwerk (Realtek): hier
Driver voor draadloos netwerk (Atheros): hier

Tijs.
 
@Lange pier: ik heb nu Avast antivirus en Malware bytes erop staan, verder niks zover ik weet
@contrazoom: hier is screenshot met verborgen apparaten http://tinypic.com/r/r794ec/6
@dnties: welke moet ik hebben bij de realtek site?
 
@dnties: bij het openen van de Atheros map kreeg ik van winrar een melding dat het bestand beschadigd of in onbekend formaat is
 
miniflip: dan opnieuw downloaden. de link heeft het altijd goed gedaan [zal zelf ook even opnieuw downloaden]

Tijs.
 
Zelf zojuist gedownload, en werkt gewoon. Driver opnieuw downloaden, driver uitpakken, Apparaatbeheer starten, rechtsklikken op de draadloze adapter, aangeven dat je de driver wilt updaten, aangeven een driver van op de computer te willen installeren, bladeren naar de map waar je de driver had uitgepakt (aangeven ook submappen te willen doorzoeken).

Tijs.
 
er kon geen nieuwere versie worden gevonden, ik heb de driver een paar dagen geleden al gëupdate
 
Dan heb ik geen directe tips meer. Wellicht geeft de sectie Systeem van de Windows Logboeken nog een foutmelding rondom tijdstippen van aanzetten van de computer waar je op kunt googelen.
Logboeken: [Windows-toets]r toetscombinatie -> eventvwr.exe -> sectie Windows Logboeken -> logboek Systeem

Verder moet je natuurlijk kijken of er een knopje, schuifje of programma dat 'omgezet' is dat ervoor zorgt dat je laptop nu geen netwerkverbindingen meer maakt. En je zou kunnen kijken of je een herstelpunt kunt terugzetten van vóór de problemen.

Dan kan het ook nog zijn dat (het deïnstalleren van) firewall/beveiligingssoftware van invloed is geweest. Heb je nog iets gedaan m.b.t. installatie/update/deïnstallatie van firewall- of beveiligingssoftware (anti-virus etc.)? Ik denk daarbij aan programma's zoals Comodo Firewall, Kaspersky Internet Security, Norton 360, ZoneAlarm etc. Ook als je daar niets aan veranderd had (maar wel geupdate), dan zou je eens kunnen proberen dergelijke software eerst allemaal volledig te deïnstalleren en dan nog eens te kijken of het netwerkprobleem blijft.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
alhoewel die 2de screenshot van apparaatbeheer niet het complete plaatje weergaf, stond er wel een uitroepteken. Als je rechtsklikt daarop en eigenschappen selecteert wat krijg je dan als resultaat?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan