Probleem met toevoegen record

• Onderwerp starter Onderwerp starter jhdw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jhdw

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2012
Goedemiddag,

Ik ben weer een stukje verder met mijn database.
Waar ik nu nog een probleem mee heb, is het toevoegen van een enkel record in een subformulier. Het formulier "frm_nieuw" werkt goed t/m de knop "Ond. nummers plakken". Als ik een hele reeks nummers gekopieerd heb uit een PDF, Word of Excel (of weet ik wat ik straks nog tegenkom aan informatie) dan lukt het prima om deze data te plakken.
Wil ik echter direkt in het formulier een nummer invoeren, dan is dat heel lastig te doen. Als je heel snel typt, dan gaat het wel. Als je moet scrollen om het leeg veld te kunnen kiezen, gaat het helemaal niet!

Wie kan mij hier mee helpen?

Alvast bedankt voor de moeite.

Groetjes,
Jan

Bijlagen

Waarom heb je een subformulier gebruikt? Dat voegt alleen maar problemen toe aan je formulier; en dan ook nog eens problemen die je niet nodig hebt, en zelf niet kan verhelpen. Dat is een vorm van proberen te lopen voordat je kan kruipen :)
Hou het simpel, en maak van je formulier een doorlopend formulier. Zet de niet-afhankelijke keuzelijsten in de koptekst (waar ze thuishoren) en de tabelvelden in de detailsectie (waar ze ook thuishoren). De rest kun je dan gewoon zo blijven gebruiken. Al zou ik de opdracht DoCmd.RunCommand acCmdPasteAppend vervangen door een API functie; ik lees slechte verhalen over jouw oplossing. Al was het maar dat je er geen fouten mee kunt ondervangen.

Hallo Michel,

Fijn dat je me weer wilt helpen.
Ik heb vanavond geprobeerd jouw adviezen op te volgen. Voor wat het doorlopend formulier lijkt het wel te lukken.
Je hebt het ook over een API functie die beter geschikt is voor hetgeen ik graag zou willen. Misschien moet ik me wel diep schamen, maar ik geen idee wat ik hier mee kan/moet.

Zou je mij daar mee willen helpen. Uiteindelijk zal de database gevuld worden met vele duizenden records en als het dan mis gaat door foutief programmeren, dan worden we daar niet vrolijk van.

Alvast bedankt

Groetjes
Jan

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan