Hallo
Ben mij net aan het bezighouden met xml maar heb volgend probleem:
De bedoeling is dat ik van elke klinker de probability in een textblock kan weergeven. Het probleem is dat ik dit met een lus wil doen maar met xls kan je blijkbaar geen teller met 1 verhogen. Had al met een recursieve template gewerkt, dit ook zonder succes. Een kennis heeft me verteld dat ik position() hiervoor moest gebruiken maar krijg het nog altijd niet aan de praat. Ik heb al de volgende code:
Nu krijg ik wel 5 textblocken maar in elk staan nu alle probabilities van alle klinkers, maar het zou dus de probability van klinker 1 in de eerste textblock, probability van klinker 2 in de tweede textblock enz..
Kan iemand mij hier een oplossing op geven, het is nogal redelijk dringend.
alvast bedankt !
Ben mij net aan het bezighouden met xml maar heb volgend probleem:
Code:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!-- Sorted frequencies for : CLASS Analysis : N_GRAM_CHARACTER1_DOCUMENT -->
<n-grams-sorted tokens="109452" types="106" range="CLASS" analysis="N_GRAM_DOCUMENT">
<afrikaans>
<klinkers>
<n-gram probability="0.07563" frequency="8278" position="4">a</n-gram>
<n-gram probability="0.16065" frequency="17584" position="1">e</n-gram>
<n-gram probability="0.08135" frequency="8904" position="2">i</n-gram>
<n-gram probability="0.05671" frequency="6207" position="7">o</n-gram>
<n-gram probability="0.02292" frequency="2509" position="13">u</n-gram>
</klinkers>
</afrikaans>
</n-grams-sorted>
De bedoeling is dat ik van elke klinker de probability in een textblock kan weergeven. Het probleem is dat ik dit met een lus wil doen maar met xls kan je blijkbaar geen teller met 1 verhogen. Had al met een recursieve template gewerkt, dit ook zonder succes. Een kennis heeft me verteld dat ik position() hiervoor moest gebruiken maar krijg het nog altijd niet aan de praat. Ik heb al de volgende code:
Code:
<xsl:template name="bereken-waarden">
<xsl:for-each select="//n-grams-sorted/afrikaans/klinkers/n-gram">
<xsl:call-template name="make-textblock">
<xsl:with-param name="text" select="/n-grams-sorted/afrikaans/klinkers/n-gram[position()]/@probability"/>
<xsl:with-param name="canvas-top" select="250"/>
<xsl:with-param name="canvas-left" select="760"/>
<xsl:with-param name="fontsize" select="16"/>
<xsl:with-param name="foreground" select="'Ivory'"/>
</xsl:call-template>
</xsl:for-each>
</xsl:template>
Nu krijg ik wel 5 textblocken maar in elk staan nu alle probabilities van alle klinkers, maar het zou dus de probability van klinker 1 in de eerste textblock, probability van klinker 2 in de tweede textblock enz..
Kan iemand mij hier een oplossing op geven, het is nogal redelijk dringend.
alvast bedankt !